آغاز عملیات اجرایی سه طرح آموزشی استثنایی در هرمزگان

تهران (پانا) - عملیات اجرایی دومین مرکز بزرگ اوتیسم جنوب کشور با حضور رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در بندرعباس آغاز شد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این آیین با بیان اینکه برنامه این سازمان راه اندازی یک مرکز ویژه دانش آموزان اوتستیک در هر استان است، اظهار کرد: این مراکز به لحاظ ویژگی دانش آموزان اوتستیک، دارای فضای خاصی هم از نظر سازه و تجهیزات و هم انتخاب مربیان هستند.
مجید قدمی افزود: مرکز آموزشی اوتیسم بندرعباس دومین مرکز جنوب کشور پس از خوزستان است که با آخرین استانداردهای فنی تخصصی احداث می شود.
وی تصریح کرد: از مجموع دو هزار دانش آموز اوتستیک کشور 50 دانش آموزان در استان هرمزگان مشغول تحصیل هستند که هر سال بر تعداد این دانش آموزان که از طریق سنجش آمادگی تحصیلی شناسایی می شوند، افزوده می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان اوتستیک یکی از گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هستند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در همه ساختارهای خود یک مرکز تخصصی است که در این میان مراکز اوتیسم و چند معلولیتی اوج کارکرد تخصصی را دارند چرا که در احداث این مرکز جزیی ترین موارد در سازه ها و همچنین نما و تجهیزات یک امر کاملا تخصصی است که باید مورد توجه ویژه باشد.
قدمی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس جدیدترین تکنولوژی های روز، توجه ویژه ای را به توسعه و تجهیز مراکز آموزشی استثنایی دارد.
کلنگ زنی سه طرح آموزشی در حوزه مدارس استثنایی
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه همزمان با سفر معاون وزیر سه طرح آموزشی در حوزه مدارس استثنایی کلنگ زنی شد، اظهار کرد: مرکز تخصصی اوتیسم بندرعباس با 20 کلاس به عنوان دومین مرکز بزرگ جنوب کشور، دبستان سه کلاسه استثنایی دهستان حسنلنگی و مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان سیریک از جمله طرح هایی هستند که با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عملیات اجرایی آنان آغاز شد.
دانش هاشمی پور افزود: از مجموع این سه طرح، مرکز اوتیسم از محل اعتبارات دولتی، دبستان سه کلاسه حسنلنگی به همت خیر نیکوکار و مرکز سیریک یک طرح مشارکتی است که به همت اداره کل نوسازی مدارس به زیر ساخت های آموزش و پرورش استثنایی استان افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در مرکز اوتیسم بندرعباس بیش از 50 دانش آموز مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: جمعیت برخوردار از مدرسه سه کلاسه حسنلنگی نیز 20 نفر و در مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان سیریک که یک کلینیک تخصصی است، مخاطب آن دانش آموزان عادی هستند که فقط اختلال یادگیری دارند و به عنوان اولین کلینیک با ساختار تعریف شده خاص است که ویژه این کار طراحی و احداث می شود.
هاشمی پور با بیان اینکه هرمزگان بیش از ۲۷۰۰ دانش آموز استثنایی دارد، یادآور شد: این تعداد دانش آموز در ۳۳۱ کلاس درس در استان آموزش می‌بینند.
وی در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان، مدارس تخریبی و ضرورت نوسازی این واحدهای آموزشی را به عنوان اولویت و با استفاده از همه ظرفیت ها در دستور کار و پیگیری دارد.
مرکز آموزشی اوتیسم در مدت دو سال ساخته می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مرکز آموزشی اوتیسم استان در زمینی به مساحت دو هزار ۹۰۰ متر مربع و در ساختمانی به زیربنای 1090 مترمربع در دو طبقه در مدت دو سال ساخته می‌شود.
نوید احمدی افزود: اعتبار ساخت این مرکز آموزشی ۱۷ میلیارد ریال است که از منابع استانی نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان تامین می‌شود که با تجهیزات در مجموع 20 میلیارد ریال هزینه در بردارد.
به گفته وی: این مرکز آموزشی دارای ۲۲ کلاس آموزشی و شش کارگاه گفتار درمانی، رفتار درمانی و خدمات مورد نیاز اوتیسم است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان یادآور شد: از مجموع 340 مدرسه تخریبی در استان 10 مدرسه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستند که 70 کلاس را شامل می شود.
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتار‌های ارتباطی وکلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار