صفاری نیا: بزرگترین صندوق علم و فناوری ایجاد خواهد شد

دبیر شورای سیاستگذاری دومین جایزه مصطفی (ص) با ابراز امیدواری از اینکه با مشارکت کشورهای اسلامی بزرگترین صندوق علم و فناوری ایجاد شود، از برگزاری نشست سرمایه‌گذاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، این مراسم با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در تالار وحدت آغاز به کار کرد.

در این مراسم پروفسور مجید سمیعی، مرندی رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و 90 دانشمند جهان اسلام حضور دارند.

مهدی صفاری نیا در مراسم اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) این جایزه را یک جریان مردمی دانست و افزود: امروز جمعی از شایستگان جامعه جهانی حضور دارند ؛ چرا که این جایزه فرصتی را ایجاد کرده که همه در یک جریان شریک شوند.

وی ادامه داد: در این راستا بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) به همت اصحاب علم و فناوری ماموریت خود را بر ترغیب برای توسعه علم و فناوری قرار داده است.

صفاری‌نیا اعطای جایزه مصطفی (ص) که نماد علمی در سطح جهان است را از اقدامات این بنیاد نام برد و اظهار کرد: هدف این جایزه تجلیل از الگوهای علم و فناوری است که در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی گام برداشته‌اند.

وی اضافه کرد: جایزه مصطفی (ص) به عنوان نمونه موفق تلاش دارد کانونی برای توجه به توانمندی‌های جهان اسلام ایجاد کند تا زمینه‌های همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شود.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) با تاکید بر اینکه بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) قصد دارد زنجیره علم و فناوری را ایجاد کند ، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن قصد دارد زمینه پرورش دانش‌آموزان خلاق را ایجاد کند تا از این وادی دانشجویانی تربیت کند تا اندوخته‌های ارزشمندی برای حل مشکلات با خود به همراه داشته باشند.

وی برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نور و اجرای 3600 فعالیت را با این رویکرد دانست.

صفاری‌نیا برگزاری نشست‌های دانشجویی از هفته جاری با رویکرد مساله‌محوری را در این راستا ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر آن برگزاری سلسله نشست‌های استپ با ابتکار بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و همکاری کشورهای مالزی و عنان در کشورهای اسلامی آغاز شده است.

وی، برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌ها با حضور شخصیت‌های علمی برجسته در 10 دانشگاه شهرهای تهران، اصفهان و مشهد و نشست سرمایه‌گذاری با حضور کشورهای دی هشت را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت کشورهای اسلامی بزرگترین صندوق علم و فناوری ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار