مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد:

فعالیت انجمن های علمی معلمان در البرز

مدیرکل آموزش وپرورش البرز گفت: 8 انجمن علمی ویژه معلمان در آموزش و پرورش البرز و با هدف تبیین و ارزیابی سیاست های علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری فعالیت دارند.

کد مطلب: ۶۸۶۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز، خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: انجمن های علمی نهادی تخصصی، حرفه ای و نماد اجماع علمی هستند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت انجمن های علمی در سیاست های عمومی و پژوهشی به ویژه در حوزه علوم انسانی از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است، یاد آور شد: علوم انسانی و اجتماعی در مقایسه با سایر علوم برای رشد و بالندگی بیشتر به ظرفیت ها و امکان های نرم افزاری نیاز دارند.
وی تصریح کرد: نتیجه، ثمره بحث ها و تحلیل های درون انجمنی می تواند در سطح جامعه و در شکل دادن به بحث های حرفه ای مستقل از دیدگاه های رسمی و شکل دادن به حوزه عمومی در عرصه سیاست های علمی نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: انجمن های علمی در حوزه علوم انسانی در زمینه پیشرفت فرهنگ مدنی، شکل گرفتن اجتماع علمی، بومی شدن علوم انسانی، توانایی در جلب مشارکت فعال نخبگان و پیشرفت حوزه عمومی نقش بسزایی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: انجمن های علمی معلمان زمینه بهره مندی از مشارکت فکری، افزایش بهره وری و کارایی را به همراه دارد.
ساکی با بیان اینکه 600 معلم عضو انجمن علمی، آموزشی معلمان این استان هستند، یادآور شد: البرز ظرفیت راه اندازی 43 انجمن علمی دیگر را نیز دارد.
وی نداشتن مکان مناسب را از جمله مشکلات اصلی انجمن علمی معلمان در البرز دانست و ادامه داد: فعال شدن پژوهشکده تعلیم و تربیت در این استان نیاز به اختصاص مکانی مناسب به انجمن های علمی معلمان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار