مهاجرانی در گفت و گو با پانا بیان کرد؛

تحصیل 125 هزار دانش آموز در 670 مدرسه سمپاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برگزاری المپیاد نجوم با حضور 5 دانش آموز در تایلند، گفت: در حال حاضر 125 هزار دانش آموز در 670 مدرسه سمپاد در حال تحصیل هستند.

کد مطلب: ۶۸۲۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با پانا، در خصوص انتقاداتی برای برگزاری آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان و لزوم برگزاری آن ها، اظهار کرد: در هر آزمون قریب به 180 هزار داوطلب داریم اگر سیستم آموزش ابتدایی بتواند به ما کمک کند که این تعداد را به 50 هزار نفر برسانیم، می توانیم شیوه های دیگری را در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: از دوره ابتدایی می خواهیم برای اصلاح این سیستم به ما کمک کند اما یقینا حذف این مدارس راهکار خوبی نیست.

کمک رسانه ها به مدارس تیزهوش

وی تصریح کرد: رسانه ها باید به ما کمک کنند تا حجم زیادی از والدین که برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان صف می بندند را بکاهیم زیرا تمام دانش آموزان باهوش نیستند و باید در زمینه های دیگر فعالیت و تحصیل کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به گسترده شدن حوزه های استعداد درخشان اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که چه تعداد دانش آموز در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند؟، افزود: در حال حاضر 125 هزار دانش آموز در 670 مدرسه سمپاد در حال تحصیل هستند.

رتبه ایران در المپیادهای برگزار شده

مهاجرانی در خصوص رتبه ایران در المپیادهای برگزار شده اظهار کرد: ایران در چهل و نهمین المپیاد جهانی شیمی رتبه سوم، در پنجاه و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی رتبه ششم، در چهل و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک رتبه یازدهم، در بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر رتبه چهارم کسب کرده است.

وی با بیان اینکه المپیاد جهانی نجوم تا یک ماه دیگر برگزار می شود، ادامه داد: در المپیاد نجوم 5 دانش آموز به کشور تایلند برای رقابت فرستاده می شوند.

مهاجرانی همچنین آبان ماه زمان برگزاری المپیاد نجوم را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار