استاندار فارس در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شیراز:

لزوم بهره گیری استاندارد از پساب فاضلاب در صنعت و کشاورزی

استاندار فارس با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب یکی از پروژه های مهم کلان شهر شیراز می باشد نيازمندي شبكه فاضلاب اين شهر را 3100 كيلومتر بر شمرد و اظهار داشت: تا كنون 1900 كيلومتر از شبكه فاضلاب شهر شيراز احداث و از ميزان 1200 كيلومتر باقيمانده 800 كيلومتر در دستور كار آبفاي شيراز قرار دارد كه مي تواند نويد خوبي براي مردم اين ديار باشد.

کد مطلب: ۶۸۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، اسماعیل تبادار که در بازديد از تصفيه خانه فاضلاب شهر شيراز سخن مي گفت: مهم ترين مسئله در زمينه پساب فاضلاب را توجه به مسائل بهداشتي و زيست محيطي عنوان نمود و در كنار توجه ويژه به اين موضوعات، بهره گيري هرچه بيشتر از پساب فاضلاب را براساس استانداردهاي روز دنيا بعنوان يك منبع آبي برای مصرف در صنعت و كشاورزي خواستار شد.
وي به پيشرفت 80 درصدي اين پروژه اشاره كرد و ابراز داشت: عليرغم همه محدوديت هاي مالي، تخصيص اعتبارات و منابع مالي به پروژه، مطلوب بوده به نحوي كه 70 درصد منابع مصوب تخصيص داده شده است و اميدواريم با پيگيري هايي كه در آينده صورت خواهد گرفت بتوان اعتبارات لازم براي تكميل كل فازهاي اين پروژه تامين شود.
نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اينكه اين پروژه در 5 فاز طراحي شده كه دو فاز آن در حال اجرا مي باشد از مسولان آبفا، مشاوران و پيمانكاران خواست تا در اجراي ديگر فازها كوتاهي نكنند و قبل از اينكه مخاطراتي در پهنه مسائل بهداشتي و نيز آلودگي ناشي از فاضلاب حادث شود عمليات اجرايي آنها را نيز آغاز نمايند.
تبادار ابراز اميدواري كرد با اهتمام جدي آبفا، دو فاز از تصفيه خانه فاضلاب شهر شيراز در سال 97 به بهره برداري برسد.

آبفای شیراز یکی از دستگاههایی می باشد که با برنامه ریزی سازمان یافته هم برنامه آبرسانی به شهر شیراز و هم در بحث فاضلاب اعم از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه برنامه مدون ، جامع و قابل اطمینانی را در دستور کار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار