وزیرآموزش و پرورش:

اجراي سند تحول بنيادين بسياري از مشكلات آموزش و پرورش را حل می کند

وزیر آمورش و پرورش در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنيادين كاملا پياده و مستقر شود بسياري از مشكلات و تنگناهاي آموزش و پرورش را بر طرف مي كند.

کد مطلب: ۶۶۸۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سید محمد بطحايی در اولین جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش که به ریاست او عصر امروز در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان كرد: بخش بزرگي از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به اين خاطر است كه نتوانسته ايم مفاد سند تحول را پياده و اجرايي کنیم.

وي با تاكيد بر اين كه تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شكل مي گيرد، گفت: يك بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعي كه بتوانيم پاسخگوي نيازهاي جامعه باشيم و بخش ديگر تحول نيز كه ناظر بر اصلاح روشهاست،به اين شكل خواهد بود كه بتوانيم روش اداره آموزش و پرورش را تغييردهيم.

بطحايي خاطرنشان كرد: مدرسه بايد كانون فرهنگي و تربيتي باشد كه اكنون اين گونه نيست.

وي تاكيد كرد: مدرسه كانون و محور اساسي تعليم و تربيت است و امكانات بيرون آموزش و پرورش بايد مكمل و عامل جنبي و تكميلي اين موضوع باشد درحالي كه امروز برعكس شده است و اين مساله بايد تصحيح شود.

نويد دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زير نظام مديريت و راهبري از اصلي ترين و محوري ترين زير نظام هاي سند تحول بنيادين است و به نوعي به همه ابعاد و بخش هاي مرتبط با سند تنه مي زند و ارتباط مستقيم و غير مستقيم با همه آنها دارد. به اين خاطر بايد آن را بسيار جدي و مجكم گرفت.

نوید تصريح كرد: سعي شده است كه در تدوين و توليد زير نظام انسجام، درهم تنيدگي و امانتداري به اصول و مباني سند در آن حفظ و تقويت شود.

در اين جلسه گزارشي از روند تهيه و توليد زير نظام مديريت و راهبري ارائه شد و ديگر اعضا نيز نظرات و ديدگاه هاي خود درباره مفاد زيرنظام بيان كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار