پیامی به پزشکان به بهانه یکم شهریور:

پزشک ، ناجی سلامتی انسان

در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران ، روز یکم شهریور به پاس گرامیداشت یاد حکیم ابوعلی سینا ، روز پزشک نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۶۵۷۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، پزشکی ، حرفه ای است که هیچ زمانی انسان ها از آن بی نیاز نبوده اند. این در حالی است که پزشکان با ادای یک سوگند متعهد می شوند به نجات زندگی بیماران بپردازند، اما رسالت آنها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی پزشکی نمی شود، بلکه یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی باید به ویژگی های دیگری نظیر بردباری، راز داری، نیک خلقی، مهارت های ارتباطی و ...آراسته باشد.

پزشکان حتی در شب هایی که به اصطلاح شیفت نیستند و در خانه ی خود هستند ، ممکن است بر حسب وظیفه به طور ناگهانی از خانه خارج شوند و بر سر بالین بیمار خود حاضر شوند و این مسئله ، اهمیت کار پزشک را مشخص می کند که وی حتی از آرامش و بودن در کنار خانواده اش می گذرد و به معالجه بیمارش می پردازد.

روز پزشک چه روزی است؟

روز پزشک به پاس گرامیداشت یاد حکیم توانای ایرانی ، ابوعلی سینا به این نام ، نامگذاری شده است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران ، این روز با یکم شهریور ماه مصادف است.

سیری در زندگی ابوعلی سینا

ابوعلی سینا معروف به شیخ الرئیس، در ماه صفر سال 370 هجری قمری در بخارا به دنیا آمد و این حکیم بزرگ بعدها ، موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی شد و القابی مانند حجة الحق و شرف الملک را کسب کرد ؛ وی از آغاز کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فرا گرفتن علوم مختلف داشت؛ در جایی دیگر نیز به او ، لقب امیر پزشکان را داده اند.

ابوعلی سینا ، در طول زندگی خود آثار و کتاب های زیادی را پدید آورده است که از جمله آنها کتاب های شفا و قانون هستند که حتی کتاب قانون ابو علی سینا در دانشگاه های مطرح نیویورک آمریکا تدریس می شود.

بیشتر کتاب های ابن سینا ، در زمینه پزشکی تالیف شده است.

آرامگاه وی در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده‌است و این اثر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار