‌جهت دهی دانشگاه علمی کاربردی در مسیر دانشگاه مهارتی

​‌رئیس دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه مهارتی کشور است، گفت: تلاش داریم این دانشگاه را در مسیر دانشگاه "مهارتی و کارآفرین" جهت‌دهی کنیم.

کد مطلب: ۶۵۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حبیب‌الله سالارزهی در نشستی خبری فزود: از مهر سال جاری ۵۰ کدرشته جدید که عمده آنها مربوط به بخش‌های صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی است به رشته‌های تحصیلی مراکز علمی و کاربردی استان افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی ارائه آموزش در زمینه رشته‌های مهارتی مورد نیاز صنعت، ادارات و سازمان‌های مختلف است و ما نیز در سیستان و بلوچستان در این مسیر حرکت می‌کنیم.

سالارزهی گفت: همچنین تلاش داریم تا رشته‌های غیرکاربردی و فاقد متقاضی را از چرخه مراکز علمی ــ کاربردی استان حذف کنیم و در همین راستا از ترم مهر سال جاری 20 رشته تحصیلی در مراکز سطح استان حذف می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش مدرسین مراکز دانشگاهی علمی ــ کاربردی سطح استان 105 مدرس جدید از مهرماه به دانشگاه اضافه می‌شوند که با مصاحبه علمی انجام‌شده توسط اساتید خبره کار جذب آنها در حال انجام است و تلاش داریم تا وضعیت علمی مدرسین موجود را بازنگری کنیم تا افراد عاشق انتقال مهارت و یادگیری در چرخه باقی بمانند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی سیستان و بلوچستان در تشریح مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری، گفت: برنامه‌ریزی داریم تا جشنواره "رویش استعدادها و ابتکارات خلاق" را در سال جاری برگزار کنیم و در پنجمین المپیاد دانشجویان علمی ــ کاربردی کشور حضوری فعال داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار