امام جمعه اردبیل:

نمایندگان در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دقت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در دادن رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دقت کرده و در این زمینه مصالحه یا مماشات نکنند.

کد مطلب: ۶۵۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: کشور چهار سال با فکر و سلیقه و تشخیص این وزیران اداره خواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند معیشت مردم را باید در این چهار سال به یک نقطه قابل قبول رساند و این جز با حضور وزیران توانمند مقدور نیست .
وی اظهار کرد: در این باب هم رئیس جمهوری و هم نمایندگان مجلس در برابر ملت مسؤول هستند و براین اساس لازم است دقت کافی در انتخاب وزیران دولت دوازدهم داشته باشند .
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین ( ع ) و فاطمه زهرا (س) بر لزوم اقتدا به این زوج معصوم و به این ازدواج آسمانی تاکید کرد .
عاملی با بیان اینکه این ازدواج حاوی ارزش های بسیار حیاتی و مهم است افزود: سادگی ازدواج، لحاظ نبودن اعتبارات ظاهری و مادی در انتخاب، نبود حرام و گناه در انتخاب و در مراسم ازدواج، وجود حیای زوجین حتی در خواستگاری و در آمدن حضرت زهرا برای اخذ دعای خیر از پدر، شروع ازدواج با عفت و ادامه آن با عفت، اکتفا به مهر السنه که آن زمان 500 درهم بود، نبود توقعات غیرعادی و غیرعرفی از طرف زوجین و خانواده های آنها، ساده بودن جهیزیه از جمله معیارهای ازدواج در آن زمان بودو
وی ادامه داد: به همین دلایل این ازدواج یک الگوی جهانی و ابدی است و ما هرچه از این الگوها و اسوه های ابدی فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد .
عاملی بیان کرد: حجم عظیم روزانه طلاق در کشور دلیل خوبی بر خطای معیارهای انتخابی در ازدواج و زندگی مشترک است و امروزه موانع فرهنگی ازدواج بیشتر از موانع اقتصادی آن است و خطراتی که به عنوان عناصر فرهنگی متوجه بقای نهاد خانواده است کمتر از عوامل اقتصادی نیست .
وی با اشاره به محرومیت حجاج یمن از حج توسط عربستان گفت: خداوند از ما حجی می خواهد که در آن بیت الله الحرام بیت عتیق یعنی آزاد باشد ولیطّوّفوا بالبیت العتیق در حالی که بیت اسیر است و آل سعود آن را ملک مطلق و ارث پدری خود می دانند .
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش با ذکر فضایل دهه اول ذی الحجه به خصوص از جهت روزه و دعا از مومنین خواست استفاده کامل از این مناسبت زمانی را از دست ندهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار