شرکت 25 هزار دانشجو، دانش‌آموز و طلبه استان سمنان در اردوهای جهادی

استاندار سمنان گفت: شرکت ۲۵ هزار دانشجو، دانش‌آموز و طلبه استان سمنان در اردوهای جهادی، نشانگر شکل‌گیری حماسه مردمی دیگری است.

کد مطلب: ۶۵۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان؛ محمد رضا خباز استاندار سمنان در بازدید و دیدار با خواهران و برادران بسیجی فعال در اردوی جهادی مناطق محروم جنوب شهرستان دامغان، روستای "توچاهی" که با حضور مسئولان بسیج دانشجویی و سازندگی سپاه استان سمنان، معاون مدیرکل آب و فاضلاب روستایی، معاونان فرماندار، بخشدار امیرآباد و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دامغان برگزار شد، گفت: اردوهای جهادی میراث گرانبها و ارزشمند و از برکات انقلاب اسلامی است که از آغازین سال‌های پیروزی انقلاب معرف فرهنگ جهاد و خدمت بوده است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شکوه خدمت رسانی جهاد سازندگی به ویژه در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پایه فرهنگ اردوهای جهادی است، افزود: تا پیش از ادغام جهاد با کشاورزی روستاها متولی کارآمد و کاملی به نام جهاد داشت و خدمات این نهاد انقلابی اثرات فراوانی به دنبال داشت.

خباز با بیان اینکه حضور جوانان بسیجی با عنوان اردوهای جهادی طی سالهای اخیر در روستاها و مناطق محروم منشا اثرات خیر فراوانی بوده، تصریح کرد: اردوی جهادی و خدمت رسانی به محرومان ابعاد فرهنگی، اقتصادی و عمرانی الگو برداری عملی از سیره و سنت پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) است.

وی خطاب به دانشجویان فعال در اردوهای جهادی بیان داشت: قدر توفیقی که پیدا کرده اید را بدانید، خداوند به شما و همرزمانتان در جبهه خدمت رسانی توجه ویژه داشته که در بین این همه دانشجو این راه را برگزیدید و دین خود را به جامعه و کشورتان ادا می کنید.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه آمادگی قریب به 25 هزار دانشجو، دانش آموز و طلبه استان سمنان و برنامه ریزی برای ارائه 65 هزار نفر روز خدمت در قالب اردوهای جهادی خود حماسه ای از جنس خدمتگزاری است، افزود: اردوهای جهادی مجاهدت و مبارزه با نفس؛ تقویت روح و شخصیت و آماده شدن برای پذیرش مسئولیت های سنگین و خطیر است.

خباز، نیاز سنجی روستاها و مناطق محروم و برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع مشکلات، صبر و استمرار در فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی با هدف ماندگاری آثار فعالیت‌ها و برنامه محور بودن اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم با رویکرد تکمیل فعالیت گروه‌های جهادی پیشین را از اصلی‌ترین لازمه‌های موفقیت بیش از پیش اردوهای جهادی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار