مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان مطرح کشوری برای خبرنگاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان مطرح کشوری برای خبرنگاران استان بوده و انتظار می‌رود که اصحاب رسانه نیز به‌طور فعال و گسترده‌ای در این دوره‌ها شرکت کنند.

کد مطلب: ۶۵۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، آیین روز خبرنگار صبح امروز 17 مرداد 96 در محل سالن همایش‌های اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید موسی خادمی استاندار، معاون سیاسی ، مدیران فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست اصحاب رسانه در حوزه های روزنامه نگاری، خبرگزاری، سایت ها و هفته نامه ها دغدغه های و مشکلات خود را بیان کردند: عدم آموزش‌های لازم خبرنگاران برای حرفه‌ای شدن ، نبود تجهیزات کافی برای خبرنگاری، مشکلات چاپ و انتشار، مسایل اقتصادی، معیشت و مسکن، نگاه سیاسی مسوولان به خبرنگاران، عدم پاسخگویی مدیران و نبود امنیت شغلی از مهم ترین مشکلات اصحاب رسانه بود که می توان به آن اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پس از شنیدن دغدغه های خبرنگاران با بیان اینکه حق اصحاب رسانه آموزش حرفه خبرنگاری است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مطبوعات در استان آموزش حرفه خبرنگاری است، که این اداره آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه رسانه را دارد.

وی با بیان اینکه امسال چهار کار و برنامه شاخص برای اجرا داریم، گفت: برگزاری جشنواره تجلیل از مفاخر بزرگ، جشنواره تکریم خادمان قرآنی، جشنواره لوح قلم و جشنواره آواها و نماهای ماندگار استان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تشکیل و راه‌اندازی خانه مطبوعات استان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون حدود 34 نفر در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها تایید شده است.

دهبانی پور ادامه داد: خبرنگاران این استان هر چه سریعتر مشخصات خود را وارد سامانه خانه مطبوعات کنند تا علاوه بر صدور کارت خبرنگاری برای آنان موردحمایت هر چه بیشتر متولیان امر نیز قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیمه شدن خبرنگاران را از موضوعات مهم و مورد توجه وزارت ارشاد عنوان کرد و بیان داشت: یکی از شرایط اساسی برای ثبت اطلاعات خبرنگاران در خانه مطبوعات بیمه آنها است.
دهبانی پور با تاکید بر بیمه کردن خبرنگاران از سوی مسئولان رسانه‌ها, خاطر نشان کرد: امیدواریم در سالجاری مسئولان رسانه ها بنحو شایسته‌ای اقدام به بیمه کردن خبرنگاران خود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار