لزوم توجه به تحلیل و نقد در خبرگزاری پانا

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: خبرگزاری پانا به سبب نیروی انسانی بالقوه ای که دارد می تواند بیش از گذشته در حوزه رسانه ای کشور نقش آفرین باشد، اما علی رغم تلاش های متعددی که در این راستا صورت گرفته برای پویایی بیشتر دانش آموزان در حوزه تحلیل و نقد نیازمند برنامه ریزی بیشتری هستیم .

کد مطلب: ۶۴۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در جلسه ای که صبح امروز در دفتر مدیر سازمان دانش آموزی با تعدادی از خبرنگاران پانا برگزارشد اظهار داشت: خبرگزاری پانا از ظرفیت های بالقوه ی بسیاری برخوردار است که با برنامه ریزی و نقش آفرینی روز افزون دانش آموزان می توان این قابلیت ها را بالفعل رساند.

وی افزود: به ضرس قاطع می توان گفت که هیچ رسانه ای در دنیا از ظرفیت نیروی انسانی خبرگزاری پانا برخوردار نیست و با تکیه بر همین ظرفیت نیروی انسانی می توان نبض رسانه ای کشور را در راستای اهداف سازمانی در دست گرفت .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه، خبرنگاری موفق خواهد بود که قدرت جسارت در تجزیه و تحلیل مسائل و پیگیری آنها را با بهترین شکل ممکن داشته باشد تصریح کرد: اگر تنها به حوزه اخبار پوششی کفایت کنیم از جریان رسانه ای کشور عقب خواهیم ماند.

وی اضافه کرد: کارکرد اصلی یک رسانه در حوزه تحلیل و نقد تعریف می شود و نیازمند آنیم تا در خبرگزاری پانا این موضوع را نهادینه کنیم .

صیاد نقش خبرگزاری پانا در تربیت رسانه ای نسل فعلی و کارگزاران آینده کشور را نقشی حیاتی دانست و گفت: برای آنانی که به فعالیت در این حوزه علاقه مند هستند، خبرگزاری پانا با تکیه بر فعالیت های آموزشی خود بهترین نقطه برای ورود به دنیای رسانه ای و آن هم در مقاطع دانش آموزی است .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به امکانات متعدد فضای مجازی در جلب مخاطب تصریح کرد: رسانه های کاغذی اگر به خلاقیت و نوآوری روی نیاورده و مبادرت به انتشار محتوای تولیدی به روز نکنند در آتیه ای نه چندان دور از صحنه رقابت رسانه ای حذف خواهند شد .

وی تاکید کرد: حضور جدی تر خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان در شبکه های اجتماعی رشد و پویایی از یک سو و جلب مخاطب از سوی دیگر را در پی خواهد شد.

صیاد در خصوص تحقق اهداف خبرگزاری پانا وبرای ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان خبرنگار گفت: در پایان هر ماه از دانش آموزانی که بیشترین خبر تولیدی را داشته باشند تجلیل خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار