افتتاحیه ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق در کاشمر

ششمین دوره از مسابقات استانی جشنواره تئاتر میثاق به میزبانی شهرستان کاشمر با حضور در گلزار شهدای سید حمزه(ع) آغازشد.

کد مطلب: ۶۱۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، جشنواره استانی تئاتر میثاق به میزبانی کاشمر در گلزار شهدای سید حمزه با حضور چهره های برتر تئاتر استان و داوران خبره عرصه تئاتر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت زیارت شهدا ٬ مغانی نژاد مجری این برنامه ضمن خیر مقدم به حضار و داوران استانی ( حسن باستانی٬ میثم نویریان ومحمد ناصری)توضیحاتی در موردگروه های نمایشی مسابقات ارائه داد.

در ادامه جواد روشندل رئیس اداره فرهگ و ارشاد اسلامی شهرستان بعد از خوش آمد گویی وصحبت های اولیه٬ خداقوتی برای هنرمندان داشت و در رابطه با مسابقات استانی تئاتر میثاق گفت:
حدود ۱۴۰ نفر بازیگر از شهرستان های( کاشمر٬تربت حیدریه٬خواف و مشهد) حضور خواهند داشت.
و امید است این حماسه ٬اقتدار را با نزدیک شدن به انتخابات به نمایش بگذارد.

در ادامه ی مراسم مهدی طاهری فرزند شهید محمود طاهری از شهرستان کاشمر میثاق نامه شهدا با هنرمندان تئاتر را قرائت کرد.
در متن میثاق نامه هنرمندان آمده است: ما هنرمندان خطه خورشید دیار سرو های قد بر افراشته و در جوار زیارتگاه امام زاده حضرت سید حمزه(ع) و مقابل زیارتگاه شهدای گرانقدر٬ ایثارگران و حماسه سازان همیشه جاوید تاریخ انقلاب در آیین آغازین ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق عهد و پیمان میبندیم که:
استعداد و هنر خویش را که خداوند عالم و هنرمند مطلق هستی به ما عطا بخشیده در خدمت به جامعه انسانی و اسلامی به کار گیریم و از پویندگان مکتب توحید باشیم.
دیگر اینکه هنرمندان تئاتر با تاکید بر اصل تکریم انسانها٬ رشد و توسعه هنر اصیل ایرانی و اسلامی را سر لوحه کار خود قرار داده و از این سو در انتقال مفاهیم متعالی اسلام از هنر خویش بهره بگیریم.
در ادامه میثاق نوشته شده جامعه هنری شهرستان٬عهد و پیمان میبندد که تمام تلاش و کوشش خود را در جهت حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد های هشت سال دفاع مقدس بکارگیرد و در مقابله با تهاجم فرهنگی خود را محکم و استوار سازد.
هنرمندان این خطه با تاسی از رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی و دولت محترم آمادگی دارند با بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رشد فضایل اخلاقی و اعتلای آگاهی های عمومی را بیش از پیش فراهم نماید.
در پایان هم جامعه هنری با تمسک به روح مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی و ارواح طیبه شهدا و شهدای هنرمند٬ عهد میبندد رسالت خطه خویش را برای گسترش مفاهیم قرآنی و عترت به انجام رساند.
ما هنرمندان اینک در آغازین روز ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق با نثار گل و عطر افشانی مزار یاران خویش از روح بلند همه شهدا استمداد میطلبیم و بر این باوریم که هنرمندان واقعی شهدای اسلام و انقلابند.

در لحظات پایانی مراسم هنرمندان٬ درکنار هم غبار را از روی قبر شهدا زدودند و بعد از زیارت آرامگاه سید حمزه برای دیدن اولین نمایش این مسابقات به آمفی تئاتر سرو رفتند.

هنرمندان شهرستان خواف برای ایفای نقش خود در نمایشی با عنوان:(پشت کلانتری،کوچه اول،تیر چراغ برق)به کارگردانی (رضا تاجیک) به روی صحنه رفتند.

لازم به ذکر است شهرستان کاشمر در ششمین سال متوالی برگزاری مسابقات استانی٬ افتخار میزبانی رابه عهده گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار