شاه آبادی مطرح کرد

انتشار بیش از ۲هزار عنوان کتاب در انتشارات مدرسه/تخفیف به فرهنگیان

​مدیرعامل انتشارات مدرسه از انتشار بیش از ۲هزار عنوان کتاب با تمرکز روی کیفیت کتب و تخفیف 50 درصدی به فرهنگیان رد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمیدرضا شاه آبادی در نشست خبری امروز سوم اردیبهشت با موضوع فعالیت های آتی و نحوه حضور در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهارکرد: انتشارات مدرسه در نهاد آموزش و پرورش و فضای مدرسه در ارتباط با دانش آموزان از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در این انتشارات منتشر شده است افزود: انتشارات مدرسه در جشنواره ها و برنامه های فرهنگی هنری رتبه خوبی را کسب کرده است.
مدیرعامل انتشارات مدرسه گفت: انتشارات مدرسه به عنوان یکی از بازوهای انتشاراتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است که برنامه های آن برمبنای اهداف آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی آمده است.
شاه آبادی با اشاره به اینکه دنبال حمایت از برنامه درس ملی هستیم گفت: روح حاکم در برنامه درسی مهم ترین مقیاس و الگو برای فعالیت است. نشر و عرضه کتاب های داستانی غیرتخیلی تخیلی علمی اموزشی کمک درسی و کتاب کار از وظایف انتشارات مدرسه است.
مدیرعامل انتشارات مدرسه با تاکید بر اینکه مهمترین کار آنها فراهم کردن زمینه برای فعالیت نویسندگان و پدیدآورندگان کودک و نوجوان است گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا نویسندگان دست به خلاقیت بزنند و آثاری را در قالب طرح برای انتشار کتاب خلق کنند در کنار آن نیز باید زمینه توزیع مناسب کتابها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از چندی قبل در مؤسسه انتشاراتی مدرسه کارگروه‌هایی تخصصی با هدف برنامه ریزی برای تألیف کتابهای مختلف کاری علمی و هدفمند را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: ما از جمله کارهایی که در دوره جدید انجام داده ایم و به امید خدا گسترش پیدا خواهد کرد تشکیل 18 کارگروه است که در آن برای تولید کتاب در موضوعات مختلف برنامه ریزی در راستای ادبیات کهن، ادبیات داستانی، معارف اسلامی، تاریخ،‌ ایران شناسی، طنز، فلسفه،‌ شیمی، ‌فیزیک و علوم تجربی است.

مدیرعامل انتشارات مدرسه افزود: هر یک از این کارگروه‌ها 4 عضو دارد که درباره بخش‌های نامبرده برنامه ریزی می‌کنند، تلاش ما این است که با همراهی این کارگروه ها، کتابهای مناسبی با موضوعات ذکر شده تولید کنیم. همچنین تشکیل باشگاه معلمان مؤلف از جمله فعالیت هایی است که امسال با هدف شناسایی معلمان مؤلف آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا معلمانی را شناسایی و دور هم جمع کرده و امکان رشد و ارتقای توانمندی‌هایشان را برای آنها فراهم خواهیم کرد تا بخشی از تألیف کتابها را به آنها بسپاریم.

شاه آبادی اشاره کرد: وارد شدن به حوزه هایی مانند تولید رمان و آثار بلند داستانی که پیش از این انتشارات مدرسه در آن فعالیت نداشته است از جمله کارهایی است که قصد داریم در سال جاری به آن بپردازیم.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از قالب های جدید کتاب مانند کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای کودکان با نیازهای ویژه مانند نابینایان، کم نابینایان و ناشنوایان هدف گذاری کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته موسسه انتشارات مدرسه نزدیک به 500 عنوان کتاب منتشر کرده که 180 عنوان از آنها برای نخستین بار منتشر شده و بقیه به تجدید چاپ رسیده است. ترجیح می دهیم بیشتر بر روی کیفیت آثار متمرکز شویم، این در حالی است که در سال 96 میزان تولیدات مان در مقابل سال گذشته حداقل بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل انتشارات مدرسه درخصوص حضور این مؤسسه در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اظهار کرد: در غرفه این مؤسسه برنامه های ویژه ای برای فرهنگیان در نظر گرفته ایم که از جمله این برنامه ها ارائه تخفیف 50 درصدی به فرهنگیان است. این افراد می‌توانند با کارت شناسایی به غرفه انتشارات مدرسه مراجعه کنند و به عضویت باشگاه مشتریان دربیایند.

شاه آبادی گفت: امسال ما با مدرسه در دو بخش نمایشگاه کتاب یعنی سالن کودک و نوجوان و سالن ناشران کتاب های آموزشی حاضر خواهیم بود. در سالن کودک و نوجوان غرفه مؤسسه انتشاراتی مدرسه حدود 200 متر و در سالن ناشران کمک آموزشی حدود 50 متر مساحت داریم که در مجموع حدود 1200 عنوان کتاب در این دو سالن عرضه خواهد شد.

وی همچنین افزود: بنیاد ICDL که زیرمجموعه انتشارات مدرسه است در بخش ناشران کمک آموزشی حضور خواهد داشت و علاوه بر عرضه کتابهای کمک ‌آموزشی انتشارات، کتابهای کمک آموزشی کامپیوتر و فعالیت های ویژه مربوط به مهارت های پایه در علوم کامپیوتر را ارائه می‌کند.

وی درباره فعالیت های جمعی انتشارات مدرسه در نمایشگاه کتاب گفت: در غرفه انتشارات مدرسه در نمایشگاه کتاب سال 96 چند برنامه جنبی از جمله دو رونمایی برای مجموعه کتابهای هفت تایی‌ها که مجموعه ای 49 جلدی است برای گروه سنی پیش دبستانی با موضوع داستان، شعر، افسانه و سبک زندگی است و 5 جلد اول مجموعه 10 جلدی یادداشت های یک نویسنده برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال برای اولین بار در غرفه انتشارات مدرسه 6 عنوان فیلم نیز عرضه می‌شود که به آموزش درس علوم دوره ابتدایی اختصاص دارد. تلاش می کنیم در حوزه تولید و پخش فیلم آموزشی نیز فعالیت داشته باشیم.

شاه آبادی به ارائه دیگر برنامه های انتشارات مدرسه در نمایشگاه کتاب سال جاری اشاره و عنوان کرد: باشگاه معلمان مؤلف امسال شروع به فعالیت می‌کند و ثبت نام از معلمانی که مؤلف و مترجم هستند توسط غرفه داران انجام خواهد شد. تلاش می کنیم در نیمه تابستان 96 اولین گردهمایی عمومی باشگاه معلمان مؤلف را برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار