معاون آموزش متوسطه در همایش خیرین مدرسه‌ساز مازندران

۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی دارند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه امروز 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نوسازی دارند، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به فضاهای آموزشی شده است.

کد مطلب: ۶۱۵۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی زرافشان ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان مازندران امروز در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به استانهای دیگر برتر است.

وی افزود: 25 درصد از ساخت و ساز مدارس کشور با مشارکت خیرین صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید و عنایات رییس جمهوری، بستر ترویج افزایش مشارکت خیرین در ساخت و ساز مدارس فراهم شده است، گفت: در دولت یازدهم سعی بر این بوده که با رویکرد مشارکت، در آموزش و پرورش زمینه حضور مردم و خیرین عزیز بیش از گذشته فراهم شود.

تعهد خیرین در سراسر کشور بیش از آنچه که دولت ساخت و ساز دارد، است

زرافشان گفت: تعهد خیرین در سراسر کشور بیش از آنچه که دولت ساخت و ساز دارد، است.

وی با اشاره به اینکه با همت دولت و کمک نمایندگان مجلس که حامی آموزش و پرورش هستند در برنامه 5ساله ششم توسعه، برای مدارسی که نیاز به بازسازی دارند، اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم تا 5 سال دیگر هیچ مدرسه ناایمن و فاقد استاندارد وجود نداشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه امروز 30 درصد از مدارس کشور نیاز به نوسازی دارند، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به فضاهای آموزشی شده است.

زرافشان با بیان اینکه برای دست‌یابی به ساحت‌های 6گانه نیاز به فضاهای آموزشی داریم، افزود: این فضاها باید مجهز به نمازخانه، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین ورزشی روباز، آزمایشگاه و... باشد چراکه در سند تحول عرصه فعالیت دانش آموز تنها عرصه علمی نیست بلکه دانش آموزان بایستی در عرصه های دیگری همچون زیستی، وزرشی، و.. هم رشد کنند.

وی ارتقاء فضاهای آموزشی را در گرو افزایش مشارکت خیرین دانست، ادامه داد: به این منظور جهت توسعه فضاهای آموزشی ساخت مدارس در قالب مجتمع آموزشی که از پیش دبستان تا پایان دوره متوسطه را شامل می شود مورد نظر ما است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یک مجتمع آموزشی حداقل به دو کلاس برای هر پایه تحصیلی، 26 کلاس در مدرسه و تعداد قابل توجهی دانش آموزتا هم نمازخانه، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین ورزشی غیر مسقف، آزمایشگاه، کتابخانه و کارگاه نیاز دارد.

3 هزار مدرسه کشور کمتر از 50 دانش آموز دارد

زرافشان با اعلام اینکه امروز 105 هزار مدرسه در سراسر کشور داریم، افزود: 43 هزار مدرسه ما زیر 50 نفر دانش آموز دارد و برای یک مدرسه که 50 نفر دانش آموز دارد نمی‌توانیم صحبت از زمین ورزشی، کارگاه و معلم جداگانه برای هر یک از این فعالیت ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها زمانی دانش‌آموزان ما در یک نظام تعلیم و تربیت دوران تحصیل خود را طی می‌کنند که اشتراک و تجمیع منابع هر دو صورت پذیرد که باید در کنار آن‌ها برای تحقق ساحت 6 گانه سند تحول بنیادین به عناوین متنوع آموزشی نیز توجه داشت.

زرافشان، با بیان اینکه چندین سال متوالی از سوی بالاترین مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی توجه و تاکید شده است، ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نیاز به هنرستان هایی داریم تا به بازار و اشتغال منجر شود.

تحصیل یک‌میلیون و ۵۰ هزار هنرجو در سال ۹۷

وی افزود: در سال تحصیلی 97-98 هنرستان های ما به جای 2 پایه سه پایه خواهند داشت و اگر در حال حاضر 700 هزار دانش آموز در هنرستانهای کشور داریم، در سال تحصیلی 97 این میزان به یک میلیون و 50 هزار نفر خواهد رسید.

زرافشان بر ضرورت توجه به ساخت هنرستانها و تجهیز مدارس و هنرستان ها تاکید کرد و گفت: در این امر مهم نیاز به مشارکت خیرین بیشتر است تا با هنرستانهایی مجهز هنرجویانی با هنر و مهارت بیشتر به عرصه اقتصادی کشور وارد شوند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از استاندار مازندران گفت: مصوبه‌ای در شورای آموزش و پرورش استان به امر تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات استاندارد هنرستان های استان اختصاص داده شده است که امروز گوشه‌ای از این تجهیزات در این جشنواره رونمایی شده است.

شایان ذکر است در این جشنواره که با حضور 600 خیر مدرسه ساز استان مازندران برگزار شد، از 30 خیر تجلیل به عمل آمد و همچنین آئین رونمایی از تجهیزات تخصصی هنرستانها که توسط استانداری تامین اعتبار شده است، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار