با حضور معاون وزیر علوم؛

بیمارستان حیوانات خانگی دانشگاه سمنان افتتاح شد

بیمارستان حیوانات خانگی و مجتمع چندمنظوره دانشگاه سمنان با حضور محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات فناوری در ساختمان و زمین اهدایی خیران، در سمنان بهره برداری و آغاز شد.

کد مطلب: ۶۰۷۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، رییس دانشگاه سمنان در حاشیه افتتاح و آغاز ساخت این طرح ها گفت: بیمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی این دانشگاه در ساختمان اهدایی خیر حاج قربانعلی پهلوانی افتتاح و ساخت یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و تجاری در زمین اهدایی خیر مرحوم حاج علی آقا سیستانی کلنگ زنی شد.

عباس هنر بخش رئوف افزود: با مجوزهای لازم در زمین اهدایی واقع در چهاره راه مازندران سمنان مجتمعی در چهار طبقه از سوی دانشگاه و با کمک وزارت علوم ساخته خواهد شد که شامل واحدهای فرهنگی، تجاری ، آموزشی و کتابخانه است که این مجموعه بعد از هشت سال پیگیری دانشگاه سمنان ساخته می شود.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان هم گفت: بیمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی این دانشگاه با ساختمان اهدایی ساخته شده خیر حاج قربانعلی پهلوانی در زمینی به مساحت 364 متر مربع و در سه طبقه با زیر بنای 652 متر به بهره برداری رسید.

محمد حسن یوسفی افزود: این واحد اولین بیمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان است که تاکنون 250 میلیون تومان برای تجهیزات پزشکی و آغاز به کار آن هزینه شده است.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه این بیمارستان در بخش های مختلف حیوانات خانگی با آموزش و پژوهش دانشجویان دکترا، در حال تحصیل و پژوهش برای اعضای هیات علمی است، افزود: بیمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان مجهزترین بیمارستان حیوانات خانگی در بخش معاینه حیوانات کوچک، جراحی، دام کوچک و پرندگان زینتی، رادیولوژی، آزمایشگاه، بیوشیمی و میکروبی به بهره برداری رسید.

در هر ترم دانشگاهی 30 تا 35 دانشجو وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان می شوند و تاکنون 2 دوره دانشجویان از این دانشکده دانش‌آموخته شده اند.

2.5 میلیون مترمربع طرح های دانشگاهی کشور با کمک خیران در دولت یازدهم تکمیل شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نزدیک به 2.5 میلیون مترمربع طرح نیمه تمام دانشگاه های سراسر کشور که رشد پنج تا 50 درصد داشتند در دولت تدبیر و امید با کمک بنیاد خیرین به بهره برداری رسید.

محمد حسین امید در نشست بنیاد خیرین دانشگاه سمنان در سالن اجتماعات این دانشگاه، افزود: 150 میلیارد تومان طرح های عمرانی درحال ساخت به وسیله بنیاد خیرین دانشگاه ها سراسر کشور در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: 50 میلیارد تومان طرح های عمرانی در سال 95 در دانشگاه های سراسر کشور به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که درگذشته کمتر از 10 بنیاد خیرین در دانشگاه های سمنان، یزد، کاشان وجود داشت، یاد آور شد: این تعداد به بیش از 61 بنیاد افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده اعتماد خیران به دانشگاه ها و تمایل مردم نیک اندیش کشور برای کمک تعالی و رشد علم در بین جوانان برای پیشرفت کشور است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یاد آورشد: یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری افزایش وقف علمی و حمایت از نخبگان است که اکنون 10 هزار نخبه با حمایت های مالی از طریق بنیاد خیرین در دانشگاه و مقاطع مختلف دانشگاهی تامین مالی و حمایت می شوند.

وی گفت: طرح هایی که توسط خیرین آغاز می شود و به 50 درصد پیشرفت در ساخت می رسد از سوی دولت بقیه آن طرح‌ها تکمیل می‌شود و خیران معاف از پرداخت مالیاتی هستند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به آغاز طرح مشارکتی وقف با اوراق 100 هزار تومانی برای مشارکت گرفتن از خیران در برخی از استان های کشور اشاره کرد و گفت: استان های تهران، کاشان و یزد در این طرح برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در کمک به بنیاد خیرین قدم برداشته اند.

وی با اشاره به طرح های بزرگ عمرانی دانشگاه سمنان، گفت: ساخت و تکمیل برخی طرح های نیمه کاره این دانشگاه ممکن است با اعتبار عمرانی 50 سال به طول بینجامد ولی با مشارکت بنیاد خیرین این طرح ها کمتر از 10سال به بهره برداری می رسد.

وی پس از حضور در این نشست، یبمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان را در ساختمان اهدایی خیر حاج غلامحسین پهلوانیان افتتاح کرد و ساخت یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و تجاری در زمین اهدایی خیر مرحوم حاج علی آقا سیستانی را در سمنان کلنگ زنی کرد.

دانشگاه سمنان با حدود بیش از 14 هزار دانشجو، در برخی شاخص های علمی و پژوهشی در جایگاه دوازدهمین دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

راهیابی اثر هنری مدرس دانشکده هنر دانشگاه سمنان به یورو اکسپو آرت ایتالیا

اثر هنری مدرس دانشکده هنر دانشگاه سمنان به نمایشگاه یورو اکسپو آرت که 27 تا 29 اسفند در شهر فورلی ایتالیا در حال برگزاری است راه یافت.

عنوان اثر راه یافته مینا مختاریان استاد پیشکسوت نگارگری استان به این نمایشگاه بین المللی «همسفر» است.

آثار شرکت داده شده در یورواکسپو از طرف بازدیدکنندگان نمایشگاه امتیاز دهی و ۳۰ اثر برتر وارد بخش مسابقه می‌شوند.

در مرحله بعد آثار انتخاب شده از طرف هیات داوران نمایشگاه‌های روماگنا بررسی و سه اثر مجاز به دریافت جایزه خواهند بود.

صاحبان آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کنند جوایزی همچون نشان طلا:اهدای غرفه رایگان برای آرت فیر سال ۲۰۱۷ ، نشان نقره: اهدا دو صفحه رایگان تبلیغاتی در مجله هنری ARTandART و نشان برنز:طراحی و چاپ کاتالوگ از آثار هنرمند به تعداد ۱۵۰ عدد را کیب خواهند کرد .

استاد مختاریان سابقه فعالیت هنری از سال 67 و پایه گذار آموزش نگارگری از سال 71 در شاهرود و شرکت در بیش از 80 نمایشگاه گروهی و برگزاری 5 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور از جمله روسیه، ترکیه و ترکمنستان است .

این استاد دانشگاه سمنان موفق به کسب رتبه های برتر از جمله هنرمند برتر ، نگارگر برتر و چهره برتر فرهنگی هنری استان سمنان، هنرمند نمونه زن و نگارگر برتر و توانا در همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه شده است.

چاپ آثار متعدد در کتاب های مختلف و پوستر و.. ، داوری مسابقات دانشجویی ، تربیت شاگردان، تالیف مقاله و کتاب و خلق بیش از 100 اثر در زمینه نگارگری از دیگر فعالیت هایی است که این استاد نگارگر در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار