مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

توسعه و گسترش دو حوزه علوم انسانی و کاردانش برای تعالی کشور نیاز است

همایش تجلیل از عوامل اجرایی و برترین های مسابقات هنرستانها و کاردانش با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۶۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جمع عوامل اجرایی و برترین های مسابقات هنرستانها ضمن گرامی داشت 22 اسفند ماه روز شهدا، گفت: در آستانه بهار طبیعت سالی پر از همدلی و محبت و اخوت و عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

وی افزود: در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور چند چالش بزرگ داریم، باید یادگیری در آموزش و پرورش جذاب باشد و یادگیری برای دانش آموز لذت بخش باشد، جذابیت لازم در تعلیم و تربیت وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: موضوع مهم برای ایجاد جذابیت و شایستگی، داشتن مهارت است، بهترین چیزی که ایجاد جذابیت کند، مهارت است، باید به دنبال خودنمایی نباشیم، دنبال مهارت و شایستگی باشیم، امروز در حوزه توسعه یافتگی کارگر ماهر نقش اساسی دارد، برای توسعه یافتگی نیروی ماهر نیاز است.

سالار قاسمی تصریح کرد: امروز در دنیا ، کارآفرینی مطرح است و اساس توسعه کار آفرینی است، توسعه و گسترش دو حوزه علوم انسانی و کاردانش برای تعالی کشور نیاز است، امروزه بداخلاقی هایی که در جامعه است و سست بودن بنیادهای کاری درجامعه به دلیل عدم شناخت علوم انسانی است.

ایشان اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم در آموزش و پرورش اتفاق خاصی بیفتد، باید اجماعی از نخبگان شکل بگیرد تا بتوانیم با این چالش ها مبارزه کنیم و مشکلات را حل کنیم، برای توسعه کشور نیروی ‌ماهر می خواهیم که تعلق خاطر به مرز و بوم داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: باید توجه جدی به حوزه کاردانش داشته باشیم، برای ایجاد رشته های جدید و فضای جدید آموزشی و کارگاه های جدید در شورای آموزش و پرورش استان مصوباتی به تصویب رسید که در سال آینده خواهیم داشت، البته استان قزوین از ظرفیت خوبی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار