مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی:

آمادگی 1158 کلاس درس برای اسکان فرهنگی در نوروزامسال

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: 1158 کلاس درس برای اسکان فرهنگی در نوروز و سه خانه معلم که در سه سال دولت تدبیر وامید ساخته شده در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۶۰۶۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ،در نهمین جلسه شورای آموزش وپرورش عنوان کرد: سال گذشته مدارس اسکان فرهنگیان در سه گروه« تجهیز کامل ، تجهیز نیمه ومدارس عادی» انجام می گرفت که امسال با حذف مدارس عادی اعتباری بالغ بر 7هزار میلیون ریال برای تجهیز مدارس عادی تخصیص شد.

حاتمی درادامه ، از رشد 26 درصدی اعتبارات ملی آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته خبرداد.

وی گفت: استان خراسان شمالی در توزیع شیر رایگان در مدارس رتبه 10 کشوری به خود اختصاص داده است که از 3کارخانه تولید شیر مدارس 2کارخانه آن در استان فعالیت می کنند وحداقل 3 نوبت شیر رایگان در هفته در مدارس توزیع می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به هفته معلم گفت : در صدد آن هستیم که بزرگداشت مقام معلم با محوریت انجمن اولیا و مربیان انجام گیرد به نحوه ای که توسط جامعه از معلم تجلیل به عمل آید.

وی افزود : از 10 هزار دانش آموزکوشا و ممتاز علمی وفرهنگی در سال جاری به عمل آمده است .

حاتمی اظهار کرد : شورای آموزش وپرورش خراسان شمالی درسال گذشته 3 جلسه و امسال 9 جلسه تشکیل داده است .

وی ادامه داد: با تصویب قانون شورا فرصتی فراهم شده است تا مسئولان آموزش و پرورش را مورد نقد بررسی قرار دهند.

حاتمی خاطر نشان کرد : به همت وتلاش مسئولان مطالبات بازنشستگی 94-93 پرداخت شده است که ردیف استخدامی در دانشگاه فرهنگیان و آزمون ورودی نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود :توزیع شیر رایگان در مدارس از 15 دی ماه آغاز شده است مقرر گردید 55 نوبت تا پایان سال انجام گیرد که تا به حال شیر پاستوریزه 24 نوبت و شیر استریل 20 نوبت انجام گرفته است.

درادامه نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: 1000میلیارد ریال برای مدارس شبانه روزی در سال 96 در نظر گرفته شده است .

علی قربانی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد : با توجه به بودجه سال 96 مبلغ سرانه مدارس از 170 میلیارد تومان به رقم 250 میلیارد تومان افزایش داشته است

وی ادامه داد: تبدیل به احسن فضای آموزشی مازاد به فضای تجاری ازجمله از تصمیماتی بوده است که در مجلس شورای اسلامی تصویب رسیده است.

قربانی با اشاره به تخصیص یک هزارمیلیارد ریال برای مدارس شبانه روزی در سال 96 بیان کرد : 20 درصد عوارض فروش واردات سیگار برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت : در تلاش هستیم 1درصد از سود بانک ها وموسسه های دولتی به آموزش و پرورش تخصیص داده شود.

وی در پایان بیان کرد :نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه عملیاتی ، بنیادی ومحورتوسعه باشد وتمرکز زدایی با جدیت انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار