نماز جمعه تهران؛

آیت الله امامی کاشانی: اقتصاد، اخلاق و فرهنگ دغدغه های رهبری است

خطیب نماز جمعه تهران با تشریح برخی از وظایف رهبری و وظایف مجلس خبرگان گفت: رهبری هجمه و تهدیدهای دشمن را نمی پذیرد؛ ضمن آنکه اکنون «اقتصاد، اخلاف، فرهنگ و علم» از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

کد مطلب: ۶۰۵۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، وظیفه مهم مجلس خبرگان را «کشف ولی امر» بیان کرد و گفت: همه رشدها و عظمت هایی که در دوران چند دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد در سایه ولایت فقیه و از اسلام و شریعت به ما می رسد.

وی به دیدار دیروز اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دغدغه های ایشان برای ملت «اقتصاد، اخلاق، فرهنگ و علم» است؛ همه اینها را کسی باید رهبری کند که لیاقت داشته باشد.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان ولی فقیه را نه فقط در حد فقاهت که مجتهد جامع الشرایط و عدالت و تقوا بلکه تدبیر و برنامه ریزی و توجه به دنیا، دنیاشناسی، دشمن شناسی و مردم شناسی کشف می کند؛ لذا وظیفه خبرگان رهبری کشف این حقایق است.
خطیب جمعه تهران گفت: ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا و در برابر هجمه های دشمنان مقابله می کند و نمی پذیرد که مردم هجوم دشمن و تهدیدهای دشمن را بپذیرند و در برابر دشمن انفعال داشته باشند زیرا ما قدرت دینی و فرهنگی داریم.
وی افزود: جوان هایی داریم که مانند آنها در دنیا پیدا نمی شود؛ آنها آماده برای حضور در جبهه ها، فداکاری ها، ایثار و رشد علمی کشور هستند؛ همه رشدها و عظمت هایی که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد در سایه ولایت فقیه است.
خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز اعضای خبرگان رهبری اضافه کرد:‌ از دیگر دغدغه های ایشان «مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان،‌ معیشت مردم، اشتغال جوانان و مساله اقتصاد» است.
وی ادامه داد: همین نکته هایی که ایشان فرمودند؛ اقتصاد مقاومتی است که در سفره ها بیاید؛ یعنی عینیت داشته باشد و به برنامه های دراز مدت قناعت نشود؛ در واقع باید سرعت داده شود تا در زندگی خود اشتغال و رونقی را ببینند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: ‌بنابراین مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است و امیدواریم که انشاء الله خداوند وجود مبارک رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) حفظ کند.

** افراد دارای تمکن مالی به نیازمندان جامعه کمک کنند
وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه ، مشکل انسان های معمولی را سوق یافتن به سمت هوا و هوس دانست و با تاکید براینکه این شهوات، غضب و در کل دنیاطلبی عقل را خراب می کند، گفت: طبق گفته حکما این عقل تنزل یافته و تبدیل به عقل جزئی خواهد شد که باید مراقب باشیم این عقل جزئی بر عقل کلی غلبه نیابد و کمالات را حبس نکند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به معانی رایج کامیابی و ناکامی که در جامعه مرسوم است گفت: گاه جوانی 20 ساله که در جبهه به شهادت رسیده است ناکام گفته می شود و در مقابل افراد مسن 80 ساله گناهکار، کامروا نامیده می شوند که این اشتباه است زیرا اگر کسی از عمر خود درست استفاده کند کامیاب و اگر نادرست استفاده کند ناکام است.
آیت الله امامی کاشانی با تاکید براینکه، جامعه متمدن و توحیدی بدنبال عدالت، امنیت و رسیدگی به حقوق مردم است، به فرارسیدن سال جدید اشاره کرد و با اشاره به احادیثی معصوم (ع) از مردم خواست در صورت تمکن مالی، یاری رسان اطرافیان نیازمند و مستمندان جامعه باشند و شادی خود را با آنها تقسیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار