در جلسه هماهنگی برنامه های جشن تولد زمین عنوان شد:

توزیع 2500نهال در مدارس تبریز/ شعار هفته درختکاری "همیار طبیعت باشیم"

کارشناس مسئول برنامه های اردویی آموزش و پرورش استان با بیان این که تاکید شده است در مراسم روز درختکاری در مدارس از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دعوت شود، ادامه داد: 2 هزار و 500 نهال در بین نواحی پنج گانه تبریز توزیع می شود.

کد مطلب: ۶۰۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی برنامه های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در محل معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

کارشناس مسئول برنامه های اردویی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: برنامه های گرامی داشت هفته منابع طبیعی از 21 اسفند شروع و تا 25 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و مراسم کاشت نهال همزمان با سراسر کشور در مدارس استان با هدف ترویج فرهنگ کاشت و نگهداشت نهال روز یک شنبه 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

یعقوب فنایی افزود: برنامه نمادین روز درختکاری در هنرستان کشاورزی ناحیه 3 تبریز که دارای فضایی مناسب برای کاشت درخت می باشد اجرا خواهد شد و دانش آموزان و معلمان در کاشت 100 نهال مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان این که با شعار " همیار طبیعت باشیم" به استقبال جشن تولد زمین خواهیم رفت، گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی در حاشیه مراسم نمادین کاشت نهال در هنرستان کشاورزی ناحیه 3 تبریز و قرائت بیانیه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استان و منابع طبیعی و آبخیز داری استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و حضور و مشارکت فعال اعضای تشکل های دانش آموزی به خصوص اعضای تشکل های سازمان دانش آموزی از برنامه های مهم در برگزاری این مراسم در روز15 اسفند خواهد بود.

کارشناس مسئول برنامه های اردویی آموزش و پرورش استان با بیان این که تاکید شده است در مراسم روز درختکاری در مدارس از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دعوت شود، ادامه داد: 2 هزار و 500 نهال در بین نواحی پنج گانه تبریز توزیع می شود و محل توزیع نهال، نهالستان امامیه واقع در اتوبان شهیدکسایی روبروی ترمینال خواهد بود.

لزوم تدوین برنامه های اردویی سفر به ارسباران

مسئول عملیات اجرایی منابع طبیعی و آبخیز داری استان نیز در این جلسه اظهار داشت: لزوم تدوین برنامه های اردویی سفر به ارسباران و یا شمال کشور برای دانش آموزان جهت آشنایی بیشتر با طبیعت و نحوه کاشت و نگهداری از درختان احساس می شود.

صمد نجف نژاد ادامه داد: در تامین نهال، کود حیوانی و ازته و نیترات و مواد ضد عوفنی کننده ریشه درختان مشکلی نداریم و تاکید می شود که تمامی موارد کاشت اصولی در برنامه روز درختکاری در مدارس رعایت شود.

وی همچنین در خصوص اجرای سیستم آبیاری قطره ای زمین هنرستان کشاورزی ناحیه 3 تبریز با همکاری اداره آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قول مساعد داد.

حضور فعال و پرشور اعضای تشکل های پیشتازان و فرزانگان در برنامه روز درختکاری/نامگذاری هر درخت به نام دانش آموز شهید

معاون سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: یکی از منش های گروه های پیشتازان و فرزانگان دوستی با طبیعت می باشد لذا در این راستا و به منظور عملیاتی کردن این منش گروه های پیشتازان و فرزانگان همگام با سایر دانش آموزان در این برنامه حضوری فعال خواهند داشت.

محمد تقی نسب ادامه داد: نهال ها به صورت شناسنامه دار به نام دانش آموز شهید نامگذاری می شود و کار مراقبت و آبیاری آنها در طول سالتحصیلی به دانش آموزان سپرده می شود تا تعلق خاطر و انگیزه عمل به این سنت الهی در سطح جامعه تداوم یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار