طبیعت خانه مشترک ماست

اجرای طرح همیاران طبیعت با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان قرچک

قرچک (پانا)- همیار طبیعت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را در پیشبرد اهداف «ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء و توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی یاری می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح همیاران طبیعت با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان قرچک

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قرچک با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش با هدف استفاده از دانش‌‌آموزان و نیروهای مردمی و افراد علاقمند و دوستداران منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع‌طبیعی کشور، طرح همیاران طبیعت را اجرا می‌کند تا بوسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش یافته و بعنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت بطور افتخاری همکاری نمایند.
در واقع همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می‌شود که بصورت انفرادی و گروهی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را در پیشبرد اهداف «ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء و توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی یاری کنند.

همیاران طبیعـت از اقشار مختلف شامل اعضـاء شـورای اسلامی روستا، دهیاران، بسیجیان محلی، معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان، مجریان و بهره‌برداران، فارغ‌التحصیلان و کلیه دوستداران طبیعت و منابع‌طبیعی تشکیل شده‌اند.
ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی در بین اقشار جامعه وجلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیاء و توسعه منابع‌طبیعی از اهداف طرح همیاران طبیعت است.

همیاران طبیعت در سه سطح گروه‌بندی می‌شوند:

1- همیار طبیعت مروج دانش‌آموز شامل: کلیه سطوح دانش‌آموزی (ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان) که علاقمند به طبیعت بوده و در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی فعالیت می‌نمایند.

2- همیار طبیعت مروج شامل: کلیه علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه که در زمینه ارتقاء فرهنگ منابع‌طبیعی کوشا هستند.

3- همیار طبیعت محافظ شامل: کلیه اقشار جامعه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار