ارتقاء کتابخوانی نیازمند آگاهی بخشی و فراهم کردن امکانات است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان کرد: ارتقاء کتابخوانی در جامعه نیازمند آگاهی بخشی و فراهم کردن امکانات است و کتابخانه های مساجد از این موضوع مستثتی نیستند.

کد مطلب: ۶۰۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم گفت: 12 هزار جوان و نوجوان گیلانی در 245 باب کتابخانه مساجد استان عضو هستند ؛که می باید تلاش شود تا با طرح های خلاقانه و آگاهی بخش نسل نو به را سمت کتابخوانی سوق داد.
وی با بیان اینکه مساجد نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقا آگاهی جامعه دارند ، اظهار کرد:ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان به کتب ، کتابخانه های مساجد را دایر کرده است.
وی ادامه داد: کتابخانه های مساجد از سوی مردم ایجاد، گردآوری و مدیریت می شوند و دبیرخانه کانون های مساجد نقش حمایتی دارد.
حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه کتابخانه های مساجد به دو صورت باز و بسته فعالیت می کنند ،گفت: کتابخانه های باز در شبستان مساجد فعالیت کرده و کتابخانه های بسته به صورت مخزن دار هستند.
وی ادامه داد: 61 درصد کتابخانه ها به صورت باز و در داخل مساجد فعالیت می کنند و 39 درصد نیز از نوع کتابخانه های بسته هستند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از کتابخانه های روستاها و مناطق محروم اولویت ستاد عالی است تصریح کرد: از تعداد کتابخانه های استان 144 باب کتابخانه معادل 59 درصد در مساجد روستایی دایر شده است.
وی با بیان اینکه کانون های مساجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل شده است اظهار کرد: در همین راستا کتابخانه های مساجد ایفا گر نقش آگاهی بخش و ترغیب کننده جوانان به مطالعه است.
وی با تاکید بر ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: کانون های مساجد در راستای ایجاد وحدت و همگرایی در میان مردم گام برمی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار