محسن رهامی در گفت و گو با پانا:

خطای تاریخی سال 84 تکرار نمی شود/ با دست خالی وارد انتخابات نمی شویم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خاطرنشان کرد: بزرگان اصلاحات در سال 84 خطای تاریخی کردند و نتوانستند به یک نامزد واحد برسند و این مساله منجر به یک شکست تاریخی شد که تا ده ها سال نمی توان از تبعات و آثار آن خلاص شد؛ اما این اشتباه برای بار دیگر تکرار نخواهد شد.

کد مطلب: ۵۶۷۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

محسن رهامی، مسئول کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا پیرامون حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار کرد: مجموع دوستان روی روحانی اجماع دارند و قرار بر حمایت از وی است. روحانی در سخت ترین شرایط وارد انتخابات شد و جمع بندی ما در سال 92 این بود که او بهتر از دیگران می تواند با مجموعه نظام و مسئولان گفتمان داشته باشد و به تفاهم برسد.

وی اضافه کرد: الان نیز که از آن قضایا بیش از سه سال گذشته است هنوز فکر می کنیم تصمیم درستی گرفته بودیم. من جز شورای حکمیتی بودم که در جریان انتخاب روحانی فعال بود و تلاش می کرد به یک نظر واحد در مورد یک نفر برسد؛ امروز پس از سه سال و چند ماه از آن جلسات، فکر می کنم تصمیم درستی گرفتیم و اگر کس دیگری را به جای او انتخاب کرده بودیم، بعید بود بتواند بیش از روحانی موفقیت کسب کند.

نماینده دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : اما به هر حال دوستان در حوزه های اقتصادی، تولید و اشتغال، پیگیری حقوق شهروندی ، حقوق زندانیان سیاسی و رفع حصر گلایه و انتظارات بیشتری دارند و فکر می کنند در ماه های باقی مانده تلاش بیشتری بشود و برخی از این خواسته ها برآورده شود و لااقل در بازار و کسب و کار مردم گشایشی حاصل شود.ئ این موضوعات محل پیگیری و تاکید است.

این استاد دانشگاه در ادامه در خصوص گمانه زنی ها برای تعیین جایگزین برای حسن روحانی اظهار کرد: به چنین جمع بندی نرسیده ایم؛ اما بحث این است که در کنار ایشان نامزد دیگری هم مطرح بشود که اگر به هر دلیلی ایشان امکان حضور پیدا نکرد کسی را داشته باشیم.

رهامی با بیان اینکه مطرح کردن نام شخص دیگر در کنار روحانی اصلاح طلبان را دچار تشدد و تفرقه می کند؛ خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع و احوال کشور سعی می کنیم اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در سال 84 تکرار نشود. بزرگان اصلاحات در سال 84 خطای تاریخی کردند و نتوانستند به یک نامزد واحد برسند و منجر به یک شکست تاریخی شد که تا ده ها سال نمی توان از تبعات و آثار آن خلاص شد.

این حقوقدان و استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: با این حال اگر به هر دلیلی روحانی امکان شرکت در انتخابات را نداشته باشد باید یک گزینه ای به عنوان پشتیبان داشته باشیم. اگرچه معرفی نامزد انتخاباتی در دقیقه 90 سودی نخواهد داشت چرا که فرصت کافی برای مطرح شدن و تبلیغات وجود ندارد. عقل سیاسی ایجاب می کند با دست خالی واردانتخابات نشویم ولی فعلا به جمع بندی نرسیده ایم.

مسئول کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز تصریح کرد: در سال 92 اصلاح طلبان شرایط نامناسبی داشتند ولی با این وجود در انتخابت شورای شهر توانستند 50 درصد کرسی ها در تهران تصاحب کنند و اگر برخی از افراد به قواعد حزبی و تشکیلاتی پایبند بودند و قواعد را زیر پا نمی گذاشتند امکان انتخاب نامزد اصلاح طلبان برای سمت شهردار تهران ممکن بود. البته نباید فراموش کرد انتخابات شورای شهر نسبت به انتخابات مجلس کمتر سیاسی است و مردم در شورای شهر به معضلات شهری ، آلودگی هوا و اشتغال بیشتر توجه دارند؛ لذا انتخابات شوراها جنبه اجتماعی و محلی قوی تری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار