دزد بینایی را بشناسیم/ منع ورزش یوگا برای بیماران گلوکوم

یک متخصص چشم پزشکی از منع ورزش یوگا برای بیماران گلوکوم خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ محمد کی پور متخصص چشم پزشکی در رابطه با بیماری گلوکوم گفت: این بیماری در اثر فشار و اختلال در خروج مایع زلالیه چشم به وجود می آید.
وی مهم ترین بخش در بیماری آب سیاه را پیشگیری و درمان آن دانست و افزود:بر خلاف بسیاری از بیماری های دیگر که با عوارض و علائم هشدار دهنده همراه هستند، این بیماری درمراحل اولیه هیچ علائمی ندارد و افراد در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری تاثیری در دید خود نمی بینند به همین علت از این بیماری به عنوان دزد بینایی هم یاد می شود.
کی پور ادامه داد : اختلال در مطالعه و مشکل انطباق در فضاهای تاریک از علائم این بیماری است.
وی در ادامه افزود: افزایش فشار چشم از بارزترین دلایل ایجاد آب سیاه به شمار می رود هرچند که تمام موارد با این واکنش همراه نیست و باید معاینات کامل شبکیه به عمل آید.
این متخصص چشم اذعان داشت: افرادی که سابقه خانوادگی بیماری آب سیاه را دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند و باید بعد از 40 سالگی تحت معاینات سالیانه شبکیه قرار گیرند.و همچنین افرادی که فشار خون بالایی دارند و سابقه مصرف طولانی مدت از دارو های کورتونی را دارند بیشتر در معرض ابتلا به ابن بیماری هستند.
وی افزود: معمولا درمان های دارویی و لیزری شایع ترین تدابیری هست که در کنترل این بیماری موثر واقع می شوند که البته درمان قطعی این بیماری در حال حاضر امکان پذیر نیست.
کی پور در پایان اظهار داشت: اگرچه فعالیت های ورزشی در پیشگیری از ابتلا به ابن بیماری تاثیر ندارد اما ورزش یوگا برای مبتلایان به آب سیاه نامطلوب است زیرا در موقعیت هایی که سر به سمت پایین تر از بدن قرار بگیرد چشم دچار فشار شده که مدت زمان زیادی برای برطرف شدن این فشار لازم است.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار