استاندار خراسان رضوی:

نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریور کاهش داشته است

خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه استان 15.9 درصد است.

کد مطلب: ۲۷۷۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه این رقم نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه 1.8 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: این رقم نسبت به آمار 19.1 درصدی کشور مطلوب بوده است .
وی میزان واردات استان در هفت ماهه سال جاری را 501 هزار تن دانست و افزود: بیشترین رقم واردات مربوط به گندم بوده است .
استاندار خراسان رضوی گفت: میزان ارزشی واردات استان در این مدت 297 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 227 درصد رشد داشته است .
رشیدیان صادرات استان در این بازده زمانی را یک میلیون و 334 هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: از نظر ارزشی معادل یک میلیارد و پنج میلیون دلار بوده است .
وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی چهار درصد رشد داشته است .
استاندار خراسان رضوی از تخصیص 73.5 درصد بودجه عمرانی استان خبر داد و اظهار داشت: 100 درصد بودجه سفر ریاست جمهوری به پروژه های ملی استانی شده و 90 درصد اعتبار پروژه های ملی تخصیص یافته است .
رشیدیان با اشاره به نقش ویژه نمایشگاه های تجاری بین المللی در توسعه روابط اقتصادی بین کشورها، گفت: از 21 تا 24 آبان ماه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه تاجیکستان برگزار می شود .
وی افزود: همچنین با برگزاری نمایشگاه در بیشکک قرقیزستان بعد از پنج سال پرواز مستقیم مشهد-بیشکک آغاز به کار کرد .
استاندار خراسان رضوی در ادامه به بررسی گزارش محیط زیست در رابطه با واحدهای آلاینده تولیدی پرداخت و اظهار داشت: به منظور تعیین تکلیف در خصوص این واحدها کمیته چهارگانه با حضور نمایندگانی از سازمان های صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، دستگاه قضایی و استانداری برگزار شود .
رشیدیان بر لزوم فراهم کردن شرایط تامین گاز مورد نیاز استان در ایام زمستان تاکید و خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم برای تامین کسری گاز استان در دوران اوج سرما از هم اکنون در دستورکار قرار گیرد .
وی در همین راستا لزوم بررسی طرح های مطالعاتی در خصوص استفاده از LNG به جای گاز طبیعی را ضروری دانست و گفت: همچنین فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی برای کاهش مصرف گاز در ایام زمستان در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی اثرگذار است .
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از تولید را برای بررسی و نظرسنجی بخش خصوصی در جلسه مطرح کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار