مدیر اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی رانندگی در گفت و گو با پان

اجرای طرح آموزش رانندگان سرویس مدارس توسط راهنمایی رانندگی استان زنجان

خبرگزاری پانا: مدیر اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی رانندگی گفت: از جمله طرح های اجرا شده آموزش رانندگان سرویس های مدارس است.

کد مطلب: ۲۶۳۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حسین ملایی در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: مطابق هر سال پلیس راهنمایی و رانندگی در آستانه ی بازگشایی مدارس طرح های ویژه ترافیکی را اجرا کرده و در طول سال تحصیلی ادامه میدهد که از جمله طرح های اجرا شده آموزش رانندگان سرویس های مدارس بوده است.

ملایی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حدود 20 درصد دانش آموزان با سرویس های ویژه مدارس تردد میکنند لذا در جهت حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان عزیز دوره ی آموزشی اجباری طبق ماده 18 برای رانندگان سرویس ها اجرا شد که در این دوره علاوه بر آموزش نحوه تردد،چگونگی برخورد با دانش آموزان، محل های مناسب جهت سوار و پیاده کردن دانش آموزان معاینات فنی خودروها اعم از سیستم گرمایشی سرمایشی، لاستیک ها و شیشه ها و ... نیز انجام شد تا در هنگام سرویس دهی دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار سال گذشته با تمام نظارت ها 5 درصد تصادفات مربوط به دانش آموزان بوده است بنابراین در آغاز مهر و برگزاری جشن مهر پلیس راهنمایی و رانندگی وارد عمل شده و در مقابل مدارس و مسیرهای پر تردد و دارای ترافیک سنگین مستقر میشود تا با جلوگیری از تخلفات و کنترل عبور و مرور وسائل نقلیه ای از قبیل موتور سواران از بروز حوادث پیشگیری نماید و سهولت تردد را برای والدین و دانش آموزان فراهم نماید چرا که این از اولویت های کاری راهنمایی و رانندگی می باشد.

ملایی افزود: با وجود اینکه پلیس تاکید در نظارت کامل توسط رانندگان و عوامل اجرایی مدارس در هنگام سوار و پیاده شدن دانش آموزان دارد باز هم تقاضای ما از والدین محترم آموزش نکات ایمنی به فرزندان خویش در حین رانندگی می باشد و توصیه ی ما به دانش آموزان خوداری از انجام شیطنت های معمول اعم از دویدن در خیابان ،هل دادن یکدیگر و بیرون آوردن سر و دست از شیشه ماشین هست تا بدین وسیله در حفظ سلامت خویش ما را یاری کنند.

ملایی در پایان یادآور شد: هر چند افراد پلیس راهنمایی و رانندگی در طول سال تحصیلی جهت آموزش فرهنگ ترافیک به مدارس مراجعه کرده و موارد ایمنی و ترافیکی را به دانش آموزان یاد آور میشوند باز هم ما نیازمند همکاری والدین بعنوان الگوهای برگزیده دانش آموزان و همچنین نیازمند همکاری بیشتر اداره آموزش و پرورش خصوصا در رابطه با بحث گزینش رانندگان سرویس مدارس هستیم.

/ خدیجه کامیاب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار