معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور:

مهم‌ترین عامل تعلیم و تربیت، مدیران مدارس هستند

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت مهم‌ترین عامل تعلیم و تربیت، مدیران مدارس هستند و نقش مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین عامل تعلیم و تربیت، مدیران مدارس هستند

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور در گردهمایی مدیران منتخب مدارس ابتدایی گفت: تلاش ما در نظام آموزش ابتدایی متناسب با هویت این دوره خواهد بود و ویژگی‌هایی که دانش‌آموزان عزیزمان در دوره‌ اول و دوره‌ دوم دارند که برنامه‌های مختلفی را برایشان طراحی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه‌های استعداد‌یابی و استعداد‌پروری و رشد خلاقیت آموزش‌هایی عالی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که متناسب با استعداد‌های فردی که دارند به صورت اختصاصی برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که غنای برنامه‌ها را بیشتر ‌و درس‌ها را غنی‌سازی کنیم و حجم کتاب‌های درسی و مدت زمان آموزشی و کتاب‌های درسی در مدرسه را متناسب‌سازی کنیم.

طریفی حسینی گفت: ما در بخش‌هایی مثل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور و همین‌طور شورای عالی آموزش و طرح و برنامه قصد داریم برنامه‌های خوبی که تا‌کنون در حوزه آموزش ابتدایی انجام شده را تبدیل به یک برنامه‌ ثابت بکنیم و آن‌ها را در قالب بسته‌های تربیت و یادگیری ‌طوری سازمان‌دهی کنیم که قابلیت استفاده توسط تمام معلمین در همه‌ مدارس کشور را داشته باشند.

وی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای توانمند‌سازی حرفه‌ای معلمان خواهیم داشت تا بتوانیم آن ماموریت‌هایی که از مدرسه انتظار می‌رود را بخوبی انجام بدهند.

طریفی حسینی گفت: معلمین رکن اصلی مدرسه هستند و باید بتوانند خلق فرصت‌ها و موقعیت‌های یاد‌گیری را داشته باشند و عرصه‌آفرینی یادگیری را در مدرسه ایجاد بکنند و متناسب با آن شرایط و یادگیری را در کلاس برای دانش آموزان فراهم بکنند.

‌دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار