افتتاح اتاق بازی‌های فکری در آموزش و پرورش ناحیه ۷

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه۷ مشهد گفت بازی فعالیتی طبیعی، لذت بخش، شگفت انگیز و پر رمز و راز است و یکی از موارد مهم در سند تحول بنیادین و نظام آموزشی بازی و یادگیری برای دانش آموزان بیان شده که افتتاح اتاق بازی مهم ترین اقدام در این زمینه است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اتاق بازی‌های فکری در آموزش و پرورش ناحیه ۷

مرتضی نظر نژاد در مراسم افتتاحیه اتاق بازی در کانون فرهنگی و هنری سراج ناحیه ۷ گفت:‌ بازی‌هایی که در اتاق‌های بازی در نظر گرفته شده، می‌تواند به خوبی فکر، خلاقیت و تمرکز دانش‌آموزان را تقویت کند و آن‌ها را به تحرک و کار گروهی تشویق کند و این هدفی است که باید در آموزش ابتدایی به دنبال آن بود.

وی ادامه داد: بازی از ضروریات زندگی کودک است و در رشد ذهنی و جسمی کودک تأثیر ویژه ای دارد. بازی وسیله ای است که کودکان از طریق آن احساسات خود را بیان کرده، با دیگران رابطه برقرار می‌کنند. جنبه‌های مختلف عقلانی، جسمانی و اجتماعی کودک در بازی رشد پیدا می‌کند و به همین دلیل بازی در یک کودک فعالیتی جدی است که نمی‌توان او را از آن بازداشت.

وی با بیان اینکه بازی‌های فکری با کنار هم قرار دادن خانواده‌ها و بچه‌ها، یک فرصت تعامل سازنده میان آن‌ها ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این فرصت برای خانواده‌هایی ایجاد می‌شود که شاید در حالت عادی نتوانند به راحتی با فرزندان خود صحبت کنند اما از طریق انجام بازی‌های فکری به خوبی می‌توانند رفتارهای فرزند خود را از نظر روحی و روانی و میزان شرکت پذیری در کارهای گروهی رصد کنند.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار