دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اخذ مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور

تهران (پانا) - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری گفت مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ و در سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اخذ مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوش مصنوعی شغل‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و هیچ بعید نیست که ۴۰ تا ۵۰ درصد شغل‌ها را از بین ببرد؛ کما اینکه اقتصاد دیجیتال بسیاری از شغل‌ها را از بین برد و شغل‌های جدید ایجاد کرد.

وی‌ با اشاره به تفاوت هوش مصنوعی با اقتصاد دیجیتال در ایجاد مشاغل جدید افزود: هم قدرت هوش مصنوعی بیشتر است و هم اینکه در زمان کوتاه‌تری، این کار را خواهد کرد؛ از طرفی یک سری فرصت‌ها و شغل‌های جدید نیز ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ و از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه در سامانه دانا اعلام شده است و تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری اضافه کرد: تا امروز از این آمار ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که بررسی شده و به زودی برای جایابی در دستگاه ها اعلام می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی از توافقات انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد و تصریح کرد: جوانان استخدام شده که علاقه‌مند به تأثیرگذاری هستند، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «اثربخشی» در حقوق آنها در نظر گرفته می‌شود که با توجه به اثربخشی در سازمان، به آنها پرداخت خواهد شد تا جوانانی که جذب کار می‌شوند با انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار