رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد:

دانش‌آموزان نخبه امروز مدیران شهری و کشوری آینده هستند

مشهد (پانا) - رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت دانش‌آموزان نخبه امروز افرادی هستند که فردا جای ما را در مدیریت شهری و مدیریت کشور خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۴۷۴۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان نخبه امروز مدیران شهری و کشوری آینده هستند

فاطمه سلیمی در جمع دانش‌آموزان دختر مقام آور در المپیادها و رتبه های برتر کنکور سراسری افزود : من روزی دانش آموزی بودم مثل شما و امروز در شورای شهر مشهد عضوی اثرگزار در امور مربوط به دختران و بانوان هستم.

سلیمی با یادآوری ابعاد جهان هستی و کوچکی انسان در فضای کائنات و میلیاردها کهکشان و ستاره هایی بزرگ که در فاصله های دور از ما قرار دارند خاطرنشان کرد : خداوند پس از آفریدن این همه عظمت به خود نگفت "فتبارک الله احسن الخالقین" حال آنکه وقتی انسان را آفرید به خود آفرین گفت.

وی ادامه داد : شما انسانی هستید که می توانید در عرصه ی کهکشان اثر بگذارید، پس نقش خود را در هستی و در مسیر زندگی و در حرکت به سوی خدا مشخص کنید، برای عالم فکر کنید، بمانید، بخوانید، بدانید و پرقدرت و با افتخار پرچم هویت ایرانی را بالا ببرید و هرکدام ستاره ای درخشان در آسمان ایران باشید.

نخبگان موظفند از هویت و استقلال کشور محافظت کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت : دشمن برای اینکه جاه طلبی خود را در جهان حکم فرما کند هویت ما را زیرسوال می برد و ما و به خصوص نخبگان وظیفه داریم نگذاریم استقلال و هویت ما لگدمال فرهنگ ها و هویت های مجازی و غیرواقعی شود.

سید امیر شوشتری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دختران نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی و تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت : ایران متاثر از برکات حضور این خواهر و برادر است؛ گوهری که خاک خراسان را منور ساخته، مشهد را پایتخت معنوی ایران اسلامی قرار داده است و شهر مقدس قم نیز بواسطه وجود مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) مطابق روایات و احادیث، جایگاه مهمی در عصر ظهور دارد.

شوشتری در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی های ویژه دانش آموزان نخبه گفت : خداوند به اندازه ی عقل و توانمندی و نعمت هایی که به افراد داده در قیامت از آنها حساب خواهد کشید.

وی ادامه داد : ما به شکرانه  نعمت عقل و قدرت استدلال خود نباید بگذاریم استقلال و هویت ما لگد مال فرهنگ ها و هویت های مجازی و غیر حقیقی و غیر واقعی و ساختگی شود و نباید اجازه دهیم کسانی با هویت نامعلوم برای ما تعیین تکلیف کنند که چه لباسی با چه رنگی بپوشیم و باید وظیفه خود را بشناسیم و درست به آن عمل کنیم.

یک بانوی شایسته بیشتر از یک مرد شایسته می تواند در جامعه اثرگزار باشد

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در امور بانوان نیز در سخنانی ضمن خوشامد گویی به حاضرین گفت : یک بانوی شایسته بیشتر از یک مرد شایسته می تواند در جامعه اثرگزار باشد و طبق روایات از پیامبر اسلام نقل شده است که "چه خوب فرزندانی هستند دختران که پاکیزه، پربرکت و اهل تلاش هستند."

ریحانه ایزدی ادامه داد : دشمن برای متلاشی کردن یک جامعه، اول به سراغ متلاشی کردن هویت زنان در آن جامعه می رود.

ایزدی در ادامه سخنان خود گفت : فرق ما انسان‌ها با دیگر آفریده‌های خدا این است که خداوند از روح خود در ما دمیده است و ما علاوه بر بعد مادی، بعد معنوی داریم و باید مدام تنظیمات بعد معنوی خود را مطابق دستورات خدا وائمه هماهنگ کنیم.

گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) کارشناسی امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با دعوت از دختران دانش آموز حائز مدال های طلای المپیادهای کشوری و بین المللی علمی، فرهنگی، هنری و رتبه های برتر کنکور سراسری در مراسمی که در محل پژوهش سرای فرهنگ و ادب پارسی و با حضور فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد، سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی آموزش و پرورش و مدیران ادارات نواحی مشهد، برگزار شد از دانش آموزان تقدیر به عمل آورد.

دانش‌آموز خبرنگار : ریحانه وحدتی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار