رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی خراسان رضوی:

در سند تحول بنیادین معلم نقش اساسی را در تعلیم و تربیت دارد

مشهد (پانا) - رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی خراسان رضوی گفت نقش معلم در سند تحول بنیادین، نقش اساسی و مهم در تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
در سند تحول بنیادین معلم نقش اساسی را در تعلیم و تربیت دارد

محمدرضا نژاد حسین در جشنواره بنیادین ناحیه۷ مشهد گفت: معلم ما در کلاس درس بعنوان یک آموزنده صفر نیست و نقش آن بعنوان یک تسهیلگر آموزشی است، یعنی به دانش آموزان کمک کند تا بتوانند به هدفی که می خواهند رسیده و یادگیری عمیق اتفاق بیفتد.

وی گفت: سند تحول بنیادین یکی از مهم‌ترین برنامه های بلندمدت نظام آموزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که تمام فعالیت‌ها واقدامات آموزش وپرورش را در تمام حوزه ها وابعاد شامل می شود.

نژادحسین گفت: معلم در سند تحول بنیادین بعنوان فردی فکور، پژوهشگر واستاد است که در فرایند آموزش و یادگیری فعال است و سعی دارد فرایند یادگیری و آموزش اثربخش باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه معلم پژوهشگر باشد و رمز موفقیت هر معلم فعالیت در راستای برنامه های سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: از طرفی نقش دانش آموزان هم تغییر کرده و صرفا یادگیرنده نیستند و باید فعال باشند. مثلا در بحث بازی و یادگیری یک فعالیت مشارکتی با دانش آموزان و معلمشان است.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار