پیام تبریک استاندار قم به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

شوراهای آموزش و پرورش نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقا کیفیت آموزشی دارند

قم (پانا) - استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت این شوراها نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقا کیفیت آموزشی دارند.

کد مطلب: ۱۴۴۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای آموزش و پرورش نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقا کیفیت آموزشی دارند

سید محمد آقامیری استاندار قم به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است.

26 دی ماه سالروز گرامیداشت تشکیل شوراهای آموزش و پرورش است، این شورا مظهر مشارکت و همدلی دستگاه عظیم آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها و نهادهای مردمی است، اینجانب ارادت خویش را صمیمانه به معلمین بصیر و مدیران پرتلاش و اولیای صدیق تبریک ویژه عرض می نمایم.
آموزش نقش آفرین در فرایند توسعه کشور و بعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است و میزان توجه به امر آموزش در ارتقای زیر ساخت های کشور موثر است.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و برنامه های توسعه کشور، جایگاه ویژه ای برای آموزش و پرورش پیش بینی گردیده و دسترسی به فرصت های برابر آموزشی، در ردیف حقوق اساسی ملت طبقه بندی شده است.
با توجه به گستردگی حوزه کاری آموزش و پرورش و ضرورت هماهنگی و تجمیع منابع و امکانات در جهت کمک به بهره وری و پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی آن، شورای آموزش و پرورش استان ها نقش تعیین کننده ای در اجرای قوانین و هم افزایی در راستای منابع بخش های دولتی و غیر دولتی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و ایجاد فرصت ها و عدالت آموزشی در سطح کشور داشته است.
همچنین اعضای شورای آموزش و پرورش استان با توجه به ماموریت‌های ذاتی و قانونی می توانند نسبت به عدالت آموزشی توجه ویژه ای داشته باشند و تصمیمات و اقدامات موثر آنها آثار و نتایج کاربردی درکوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در نسل فعلی و نسل های آینده به همراه خواهد داشت.
شورای آموزش و پرورش را می توان بعنوان یکی از مهمترین شوراهای اداری در سطح استان مورد توجه قرار داد و برای تمام دستگاه های اجرایی نگاه ویژه و کاربردی نسبت به این شورا اتخاذ نموده وآنها تمهیدات لازم برای مشارکت جدی در جلسات شورا و همکاری در اجرای مصوبات و رفع مسائل و مشکلات موجود در روند اجرای برنامه های آموزش و پرورش برای رسیدن به عدالت آموزشی و اجتماعی در مردمی سازی نظام حکمرانی هم تراز انقلاب اسلامی را داشته باشند.
با گذر از بیماری کرونا، یک چالش و بحران مشترک و یک تنگنای جهانی، در قلمرو جغرافیای خود و با استفاده از امتیازات قانونی، طراحی و اجرای یک مدل راهبردی را، به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم ضمن عبور از این بحران، شاهد آینده ای روشن و توام با امید ونشاط علمی همراه با خلق موقعیت های آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان ایران قوی را شاهد باشیم.
اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش(24 لغایت 30 دی ماه)، همواره امید دارم زمینه های لازم در جهت همراهی بیش از پیش و ترغیب شوراها به تصمیم سازی و اتخاذ سیاست اجرایی با توجه به جلسات کارشناسی های تخصصی متناسب با نیازهای منطقه ای فراهم گردد و در فعالیت های شوراهای آموزش و پرورش در استان، همواره از ظرفیت های عظیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با همراهی افراد فرهیخته و صاحب نظر و تلاش های ارزشمند فرهنگیان فرهیخته، مدیران و مسئولین نظام تعلیم و تربیت و خیرین بزرگوار بهره برد تا شتاب بیشتری برای رسیدن به آینده ای نه چندان دور همراه با رشد و پیشرفت همه جانبه را شاهد باشیم.
در پایان از زحمات تمام دبیران، آموزگاران، مدیران و پرسنل عزیزو محترم آموزش و پرورش استان و اعضای محترم شورای آموزش و پرورش، به ویژه دانش آموزان و اولیاء گرامی شان قدردانی نموده و آرزوی صحت وسلامتی همراه با توفیق خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار