رتبه اول کشوری جشنواره ملی بهیندخت در گفت و گو با پانا:

تعلیم درکنار تربیت زیباست

کرج (پانا) - یک آموزگار که موفق به کسب رتبه اول کشوری جشنواره ملی بهیندخت در رشته کلیپ شده است، گفت تعلیم درکنار تربیت زیباتراست.

کد مطلب: ۱۴۳۸۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم درکنار تربیت زیباست

زهرا خانی، آموزگار مدرسه خندان هشتگرد از شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نیروی انسانی ماهر و تعلیم یافته در تبدیل جوامع سنتی به جوامع صنعتی تأثیر انکارناپذیری داشته است و در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنای عام بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای مفهومی نخواهد داشت. یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارند. از زمانی که این قشر وارد بازار کار شده و در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سهیم شده مسائل جدیدی نیز درباره چگونگی روابط کار مطرح شده است. بنابراین توسعه آموزش های کشور در شرایط کنونی اقتصادی ایران برای زنان امری حیاتی است.»

وی افزود: «دختران به عنوان مادران آینده عنصری سازنده در جامعه هستند که علاوه بر نقش های اجتماعی، وظیفه پرورش و تاثیر بر نسل ها و تاثیر بسزائی بر جوامع خود دارند. همچنین می‌توانند بر سیر تاریخی جامعه تاثیرگذار باشند و مسیر آن را تغییر دهند و به عنوان مرکز و کانون خانواده می توانند نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را ایفا کنند.»

خانی در خصوص جشنواره ملی بهیندخت بیان کرد: «از دوران ابتدایی که در اولین مسابقات استانی در بخش داستان نویسی حائز رتبه شدم علاقه زیادی به انجام اینگونه فعالیت ها داشتم، اما اصل کار روزی شد که خبر شهادت شهید سلیمانی را شنیدم. کسی که همه او را قهرمان و پدر خطاب کردند و کودکان و نوجوانان از او محبت دیدند و مردی که دشمن از او می ترسید و همیشه این شعر (با دشمن ها می‌جنگید و با کودکان می‌خندید) را در کلاس های درس می‌خوانم.»

وی اضافه کرد: «در مسابقات سردار دلها، ققنوس، دانشجویان تاریخ ساز و چندین مسابقه هنری دیگر در سطح استانی و کشوری شرکت کردم. از طریق کانال آموزش و پرورش استان البرز در برنامه شاد با جشنواره ملی بهیندخت آشنا شدم و توانستم رتبه اول کشوری در رشته ساخت کلیپ را کسب کنم.»

این معلم البرزی اظهار کرد: «این جشنواره نه تنها خللی در کلاس هایم ایجاد نکرد، بلکه درسی را به من یاد داد که اگر سالها در بزرگترین مراکز هم آموزش می دیدم نمی‌توانستم آن را بیاموزم و آن درس این بود که هر قهرمانی مطمئنا در دامن قهرمان بزرگی تربیت شده و معلمان هم در این امر نقش دارند، زیرا تعلیم در کنار تربیت زیباتر است و قهرمانان زیادی از همین مادران و کلاس ها درس گرفته اند.»

وی در پایان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: «دختران و پسران سرزمینم، شما آینده سازان کشور هستید. بعضی کلیپ ها از واقعیت ها سرچشمه گرفته اند و باید با عشق و جان و دل کار کرد، چرا که هر چه از دل برآید بر دل نشیند. یک جلمه برای تک تک مردم سرزمینم آرزو دارم. زیر آسمان کشور عزیزمان همیشه صدای خنده هایتان و خبر موفقیت هایتان گوش دشمنان را کر کند، دشمنانی که حتی از سایه قهرمانانمان هم می ترسند.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار