لطیفی در جمع خبرنگاران:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش اسفند ماه برگزار می‌شود

جذب ۴۳ هزار نفر توسط آزمون‌های قبلی قطعی شده است/ ۹۸۰ هزار نفر خانم در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند/ دستگاه‌های اجرایی به ایجاد مهدکودک موظف شدند/

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اسفند ماه قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون استخدامی آموزش و پرورش اسفند ماه برگزار می‌شود

میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما برنامه داریم که در اسفند ماه قبل از ماه مبارک رمضان،‌ آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار کنیم.

وی افزود: خروجی ما در آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر است. اگر به همین نسبت بخواهیم شرایط را حفظ کنیم باید جذب داشته باشیم. بخشی را از طریق دانشگاه فرهنگیان که حدود 30 هزار نفر هستند، مجوز داده‌ایم. در سال های آینده که زیرساخت ما در دانشگاه فرهنگیان تکمیل شود، جذب خواهیم داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود آزمون ماده 28 نیز خواهیم داشت.

لطیفی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه آیا مراحل تکمیل ارزیابی آزمون‌های قبلی به اتمام رسید؟ گفت: در خصوص آزمون قبلی آموزش و پرورش، همه مراحل طی شده است اما ظاهراً سنجش آخرین اطلاعات را نداده است. طبق پیگیری‌هایی که انجام شد، قریب به 43 هزار نفر قطعی شدند و باقی‌مانده در تکمیل ظرفیت هستند. متاسفانه شاهد تاخیر بودیم به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم که باید تسریع شود. ما باید بتوانیم براساس اعلام سنجش، برآورد نقطه‌ای را برای شغل محل‌هایی که در شهرستان‌ها داریم دقیق اعلام کنیم تا در اسفند ماه آزمون را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برای بانوان در دولت سیزدهم چند اتفاق خوب افتاد، گفت: ما به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم که حتما در جوار خودشان مهدکودک ایجاد کنند که در حال حاضر دستگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند و پیگیری این موضوع نیز با وزارت آموزش و پرورش است. دستگاه‌ها حتما باید کودکستان و یا مهدکودکی در جوار خودشان ایجاد کنند برای استفاده بزرگوارانی که فرزند کوچک دارند.

لطیفی درباره جذب نیروی انسانی نیز گفت: جذب برای وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ادامه دارد. بخش عمده‌ای بانوان هستند. قریب به 980 هزار نفر خانم در دستگاه های اجرایی شاغل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار