رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش نومعلمان شهرستان‌های استان تهران:

احتمال افزایش مجوز جذب معلم به 35 هزار نفر در سال آینده

معلمی، مسئولیتی خطیر برای تربیت نسل امروز و فردای ما است

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش نومعلمان شهرستان‌های استان تهران ضمن مرور روند پذیرش معلمان برای سال تحصیلی جاری ابراز امیدواری کرد ‌تعداد مجوزهای استخدام معلمان به ۳۵ هزار نفر در سال آینده افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
احتمال افزایش مجوز جذب معلم به 35 هزار نفر در سال آینده

میثم لطیفی معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در همایش نومعلمان شهرستان‌های استان تهران، به اتفاقات اخیر غزه اشاره کرد و گفت: از خداوند تبارک و تعالی درخواست می‌کنم تا این طوفانی که در مسجدالاقصی آغاز شده‌ به نسیم ظهور در مسجد‌الحرام منجر شود.

وی ضمن تبریک به نومعلمان شهرستان‌های استان تهران بابت ورود به این حرفه خوب و مهم، اظهار کرد: هفته گذشته به وزیر آموزش و پرورش درخواست ‌شد که امسال بهار جذب در دولت داشته‌ایم و خوب است که برنامه‌ای متفاوت در دولت مردمی داشته باشیم و آن برنامه این است تا عزیزانی که به عنوان نومعلم در آموزش و پرورش مشغول خدمت شدند، دعوت شوند تا با آنان دیدار داشته باشیم و ثمره زحماتی که یک‌سال توسط وزارت‌ آموزش و پرورش و همکاران در سازمان اداری و استخدامی کشور کشیده شد، نمایان شود.

معاون ریاست‌جمهوری در ادامه با بیان سابقه ۲۰ سال خدمت خود در آموزش و پرورش، خطاب به نومعلمان شهرستان‌های استان تهران گفت: پس از مادری، عاشقانه‌ترین کار معلمی است؛ دانش‌آموز با تمام وجود خود در کلاس درس به شما وابسته است و پوشش، نگاه و کلام شما بر روی این دانش‌آموز اثر می‌گذارد.

معلمان، نقاط عطف زندگی انسان‌ها هستند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: اگر در ذهن خود مرور کنیم، متوجه می‌شویم که در تاریخ زندگی‌مان، نقاط عطفی داریم که حتما معلمان در این نقاط عطف نقش داشتند؛ پس دقت کنید و نسبت به این توفیق خدا که به شما عنایت کرده و شما را برای مسئولیت خطیر تربیت نسل امروز و فردای ما انتخاب کرده، قدردان باشید.

لطیفی به ۳۰ تا ۳۵ سال آینده شغلی که در مسیر این نومعلمان قرار دارد، اشاره کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای آنان، به بیان آمار وضعیت استخدام معلمان سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: اسفند سال گذشته، مجوز استخدام را برای بیش از ۵۷ هزارنفر به آموزش و پرورش اعلام کردیم که با آن موافقت شد؛ پس از آن، ۵۳۴ هزار و ۴۴۴ نفر در آزمون آموزگاری شرکت کردند که در این میان برای ۲۸ هزار نفر مجوز صادر کرده بودیم و از این تعداد قریب به ۵۸ هزار و ۸۹۴ نفر در آزمون اولیه (‌کتبی) قبول شدند که شما نومعلمان ۱۱ درصد از این تعداد را تشکیل می‌دهید.

وی افزود: از میان افراد قبول شده در مرحله اول، ۱۹ هزار و ۷۵۵ نفر در مرحله بعدی نیز قبول شدند و با تکمیل ظرفیتی که اعلام شد، در حال نزدیک شدن به عدد ۲۸ هزار نفر هستیم.

معاون ریاست جمهوری به ارزیابی تکمیلی که برای نخستین بار در روند جذب معلمان صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد ارزیابی در آموزش و پرورش تشکیل شد که بتواند این عملیات را مدیریت کند؛ همچنین قریب به پنج هزار نفر از همکاران آموزش و پرورش درگیر ارزیابی این آزمون بودند و تلاش کردیم از روش‌های نوین و انتخاب از الگوهای متعدد که در این فضا حضور دارند، استفاده کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به ماده ۲۸ و نومعلمانی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: در حوزه دبیری از طریق ماده ۲۸ یا آزمون استخدامی، قریب به ۳۲۵ هزار و ۷۰۴ نفر در آزمون شرکت کردند و ۴۲ هزار و ۶۶۲ نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند و اکنون در خدمت ۱۵ هزار و پنج نفر به‌عنوان دبیر هستیم و امید است بخش‌های مربوط به تکمیل ظرفیت، با برآورد آموزش و پرورش اعلام شود.

بر اساس سند تحول بنیادین، ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

لطیفی در ادامه ضمن اشاره به سند تحول بنیادین در رابطه با جذب معلمان آموزش و پرورش، بیان کرد: اصل داستان این است که سیاست دولت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بر اساس این سند، ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد؛ اگر امروز نسبت به جذب معلمان از طریق آزمون استخدامی اقدام کردیم، به دلیل آن است که در برخی سال‌ها تعداد ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان دو هزار تا سه هزار نفر بود.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش تعداد مجوزهای استخدام معلمان به ۳۵ هزار نفر در سال آینده، به بیان توصیه‌ای برای این نومعلمان پرداخت و گفت: با رفتار و حضور به موقع شما در کلاس درس، دانش‌آموز باید بداند که منظم هستید؛ همچنین به دانش‌آموزان‌مان با رفتار خود، نظم را آموزش دهیم زیرا کشور ما امروز بیش از هرچیزی به نظم‌پذیری و قانون‌مداری نیاز دارد که انشالله با تربیتی که شما در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان رقم می‌زنید، این مسئله اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار