روایت آموزگار سوادآموزی که با تشخیص به موقع باعث بازگشت دانش‌آموز به تحصیل شد

اصفهان (پانا) - یک آموزگار نهضت سوادآموزی در اصفهان با اقدام به موقع و تشخیص درست مشکل روحی کودک، باعث بازگشت یک دانش آموز ترک تحصیل کرده به تحصیل شد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت آموزگار سوادآموزی که با تشخیص به موقع باعث بازگشت دانش‌آموز به تحصیل شد

عفت اربابی مقدم، آموزگار نهضت سوادآموزی در اصفهان است که در حین کارش با دانش آموزی به نام جواد برخورد می کند و سعی کرده با آموزش و راهنمایی مشکلش را حل کند.

اربابی مقدم در خصوص جواد که ترک تحصیل کرده بود، به پانا عنوان کرد: «جواد دانش آموز کلاس ششم بود. افت تحصیلی شدید، تلاطم زیاد و عدم علاقه به درس و مدرسه باعث شده بود او را پیش روانپزشک ببرند که در نهایت تشخیص بیش فعالی برای او داده بودند. حدود دو سال بود که داروی تخصصی ریتالین مصرف می‌کرد، اما مادرش ناامید از پیشرفت و بهبود او به یکی از اقوام نزدیک می‌گوید دیگر او را به مدرسه نمی‌فرستد.»

این فردی که از اقوام مادر جواد بوده، اربابی، آموزش دهنده نهضت سوادآموزی را معرفی و از او درخواست می‌کند که چند جلسه با او درس تمرین کند و با تجربه ای که داشته به مادر جواد می‌گوید او اصلا بیش فعال نیست و بهتر است به روانشناس مراجعه کند.

اربابی در ادامه بیان کرد: «خوشبختانه یک روانشناس، فورا داروی ریتالین را قطع کرده و با معرفی داروهای گیاهی و سبک درمانی متفاوت، باعث بهبود وضعیت جواد می‌شود و همین عامل انگیزه‌ای می‌شود برای ادامه تحصیل او و وی را به پیشرفت تحصیلی قابل مشاهده ای می رساند. به طوری که جواد با اشتیاق به تحصیل ادامه می دهد و در رشته گرافیک، دوره دبیرستان را تمام می کند.»

مادر جواد که فرزندش را بیش فعال تلقی کرده و با سرزنش و نگاه‌های آزاردهنده دیگران روبرو‌ بود، از آن روزها به عنوان بدترین دوران از رشد فرزندش یاد می کند و قرار گرفتن در محیطی غلط و تشخیص نادرست را علت این رنج و سختی می‌داند.

وی همچنین تجربه و تشخیص درست و دلسوزانه آموزش دهنده نهضت سوادآموزی را دلیل پیشرفت و قرارگرفتن جواد در مسیر درست بیان می‌کند.

اربابی در بیان خاطرات خود از ١٠ سال فعالیت در نهضت سوادآموزی عنوان کرد: «بسیاری از دانش آموزانی که که در گذشته به دلیل عدم یادگیری، والدین آنها را به کار وادار کرده و از تحصیل محروم می شدند، به دلیل همین قرار گرفتن در مسیر اشتباه بوده است. چه بسا در بزرگسالی می‌توان با حمایت و اعتماد به نفس دادن به همان کودکان و نوجوانانی که مشکل یادگیری دارند، شاهد پیشرفت آنها بود.»

دانش آموز خبرنگار: زینب مشرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار