وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تئاترشهر قلب تپنده هنر ایران است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اجرای طرح حریم تئاتر شهر با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در ایران گفت تئاترشهر قلب تپنده هنر ایران است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تئاترشهر قلب تپنده هنر ایران است

ظهر امروز مراسم مراسم اجرای طرح حریم تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و چهره‌های تئاتری در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران کلیپی از هنرمندان شناخته شده تئاتر ایران همچون رحمت امینی، کیومرث مرادی، محمد حاتمی، کاظم هژیرآزاد، حمیدرضا نعیمی پخش شد که به لزوم وجود حریم مجموعه تئاتر شهر اشاره شد..

در ادامه محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام وزیر ارشاد باعث شد این کار به سرانجام برسد. خوشحالم تقاضای چندساله هنرمندان تئاتر به فرجام رسیده است و امید است با برنامه ریزی که با همراهی با وزارت میراث فرهنگی اتفاق خوبی رقم زده شود.

در ادامه این مراسم داریوش ارجمند هنرمند شناخته شده تئاتر و سینمای ایران اظهار کرد: من متعلق به تئاتر شهرستان هستم و به آن افتخار می‌کنم که تئاتر را از شهرساتان آغاز کردم باید بگویم ما همیشه حسرت پاگذاشتن روی صحنه تئاتر شهر را داشتیم و در تمام سالیان فعالیتم فقط یک بار این فرصت به من داده شد.

وی ادامه داد: در خواستم این است همانطور که از این بنا حراست می‌کنند، از افراد و هنرمندان نیز حراست شود، خوشبختانه طراحی انجام شده خیلی متناسب با تئاتر شهر است. از وزیر ارشاد هم قدردانی می‌کنم که این حریم را به سرانجام رساندند. امیدوارم تئاتر شهر برای همه مردم و هنرمندان باشد.

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که هنرمندان باید از سوی مردم حمایت شوند تصریح کرد: مدام تیغ نقد به سمت کارگزاران فرهنگی است در حالی‌که هنرمندان نباید چشم‌انتظار دولت باشند بلکه باید مردم را جذب تئاتر کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرف من این است که باید به طرف مردم برویم و حق‌الزحمه خود را از مردم بگیریم. اگر می‌خواهیم هنری ارزنده داشته باشیم باید مورد تأیید مردم باشیم و مردم دوست‌مان داشته باشند، امیدوارم حریم تئاتر شهر رعایت و محیط پیرامون تمیز شود و مردم با آرامش به این مجموعه بیایند و بروند.

در ادامه این مراسم ایرج راد به تاریخچه‌ای از تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: تئاتر شهر برای همه هنرمندان تئاتر مکان ویژه‌ای است. سال ۴۶ بود که کلنگ این بنا زده شد و در سال ۵۱ به اتمام رسید. در ابتدا این بنا در اختیار تلویزیون، مقطعی جشن هنر شیراز و سپس به وزارت فرهنگ و هنر و بعد از انقلاب به وزارت ارشاد واگذار شد.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف برای حریم تئاتر شهر و پهنه رودکی اظهار کرد: زمانی قرار بود پهنه رودکی شکل بگیرد ولی به سرانجام نرسید. بعدها مشکل متروی تهران پیش آمد که نگران تأثیرات مترو بر بنا بودیم که در نهایت بعد از جلسات مختلف مسیر تغییر کرد و جایگاه خروجی نیز تغییر پیدا کرد، در گودبرداری ساختمان جنوبی تئاتر شهر بخشی از ساختمان آسیب دید که بعد از جلسات مختلف این خطر برطرف شد. سال‌ها به دنبال این بودیم حریم تئاتر شهر حریم درخوری باشد.

راد اضافه کرد: ایمنی و امنیت برای بنا، هنرمندان و مخاطبان وجود نداشت. جلسات مختلف برگزار شد ولی به سرانجام نرسید. خوشحالم امروز این حریم ساخته می‌شود که باعث خوشحالی هنرمندان و مخاطبان تئاتر است.

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به آغاز کار احداث حریم تئاتر شهر گفت: در مدتی که در وزارتخانه بودم در همان بازدیدهای اولیه از مجموعه، با مطالبات جدی ایجاد حریم مواجه شدم. باید همکاری با میراث فرهنگ و شهرداری شکل می‌گرفت. باید طراحی نیز متناسب با تئاتر شهر انجام می‌شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکید من این بود که کار باید با نظر هنرمندان پیش برود زیرا تئاتر شهر قلب تپنده هنر ایران و متعلق به مردم و هنرمندان است. بازسازی داخل مجموعه نیز در دست برنامه‌ریزی و انجام است .

وی اظهار کرد: سالی که سپری کردیم از پر رونق‌ترین سال‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. رئیس جمهور پیگیر مسائل فرهنگی و هنری هستند و بنده همیشه گزارش‌هایی را درباره این مهم ارائه می‌دهم

وزیر ارشاد تصریح کرد: به زودی ساخت بزرگترین مجموعه هنری در یکی از بهترین نقاط تهران آغاز خواهد شد. فناوری‌های نوین مورد نظر قرار گرفته است و گام بلندی برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری برداشته می‌شود. تئاتر در کشور ما روزهای پر رونق‌تری راپیش رو دارد. تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ طرح حریم مجموعه تئاتر شهر زده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار