برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و موسیقی در ایلام

ایلام (پانا) - اختتامیه سومین جشنواره شعر و موسیقی مرکز استعدادهای درخشان در ایلام توسط گروه ادبیات و علوم انسانی برگزار و از 20 دانش‌آموز برگزیده تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و موسیقی در ایلام

سومین دوره جشنواره شعر و موسیقی مرکز استعدادهای درخشان به کوشش گروه ادبیات و علوم انسانی این واحد آموزشی برگزار شد.

در طی این رویداد فرهنگی و هنری ناصر حسین زاده مدیر مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از دانش آموزان برگزارکننده و شرکت کنندگان در این محفل گفت: در سومین دوره از این همایش ادبی و هنری قریب به 65 دانش آموز از سراسر شهرستان ایلام شرکت کردند که بیشترین آنها از مرکز استعدادهای درخشان بودند.

حسین زاده ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در مدارس آن را گامی موثر در ترغیب و تشویق دانش آموزان به فعالیت های ادبی و هنری قلمداد کرد.

در ادامه مراسم، دبیر جشنواره شعر و موسیقی، محمد حیدری فرد دانش آموز نویسنده و فعال در حوزه ادبیات داستانی که در پایه دوازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی مشغول به تحصیل است، به پانا گفت: می‌توان به ظرفیت های علوم انسانی بیشتر واقف شد.

وی ضمن تشکر از کسانی که برای برگزاری این دوره از جشنواره کوشیدند، گفت: هدف من و دوستانم در برگزاری این جشنواره برای سومین سال متوالی این است که بستری مناسب را برای هر کس که در وادی هنر و ادب حرفی برای گفتن دارد فراهم کنیم، با وجود تمام مشغله های تحصیلی سومین دوره این جشنواره را برگزار کردیم تا ثابت کنیم یک سمپادی صرفا دارنده مدال المپیادهای ریاضی و شیمی نیست. یک سمپادی می‌تواند یک نویسنده یا شاعری توانمند باشد، می‌تواند نقاشی ماهر و یا بازیگری باشد که نخستین تمرین هایش را از صحنه سالن آمفی تئاتر همین مدرسه آغاز کرده باشد.

وی در پایان از دانش آموزان پایه های پایین تر خواست که این همایش را میراثی گرانبها بدانند و هرساله برای برگزاری آن بکوشند.

در پایان اختتامیه سومین جشنواره شعر و موسیقی حشمت اله وردی، رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران برگزاری این همایش به ارزش فعالیت های ادبی و هنری در مدارس اشاره و دانش آموزان را به شرکت در رویدادهای فرهنگی تشویق کرد.

وی همچنین از دانش آموزان خواست تا قدر داشته های خود را بدانند و از هر موقعیتی برای کشف و شکوفایی استعداد خود بهره ببرند.

در پایان این مراسم نیز از 20 دانش آموز برگزیده در سه محور شعر، قطعهٔ ادبی و ادبیات کردی و همچنین از عوامل اجرایی و مدیران مدارس تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار