رئیس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

احداث ۲۴۸ باب مدرسه در آذربایجان‌شرقی توسط بسیج سازندگی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌شرقی از احداث و نوسازی ۲۴۸ باب مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای، مدارس کانکسی و سنگی سطح استان جمع‌آوری و مدارس ایمن احداث خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۲۴۸ باب مدرسه در آذربایجان‌شرقی توسط بسیج سازندگی

سرهنگ جواد ملک‌لو در جمع خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی در راستای پای کار آوردن ظرفیت گروه‌های مردمی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ تشکیل شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خودش یک شعبه کاملا عظیم است.

وی افزود: بسیج سازندگی علاوه بر انجام کارهای جهادی کلان در سطح کشور در سطح استان و به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده نیز منشا برکات بسیاری بوده و در حوزه آبرسانی، احداث مسکن، اشتغالزایی و... فعالیت‌های اثرگذاری داشته است.

ملک‌لو از احداث و نوسازی ۲۴۸ باب مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل نوسازی مدارس استان، احداث و بهسازی مدارس را در برنامه قرار داده‌ایم که با اتمام این کار، مدارس کانکسی و سنگی سطح استان جمع‌آوری و مدارس ایمن احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ گروه جهادی در سطح استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها در ۱۲ عرصه جهادی عمرانی، فرهنگی، آموزشی، رسانه‌ای، علمی و... فعالیت دارند که در تلاش هستیم با رتبه‌بندی گروه‌های جهادی در حوزه‌های تخصصی ساماندهی کنیم.

اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در ارسباران توسط بسیج سازندگی

ملک‌لو از اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در ارسباران توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: با توجه به مسئولیت‌های مس سونگون در قبال جنگل‌های ارسباران، حدود ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران نیاز به تعمیر دارد که در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مس سونگون، منابع طبیعی و بسیج سازندگی، اقدام به جنگل‌کاری در این منطقه می‌کنیم.

پایان تنش‌های آبی در روستاها با اتمام طرح آبرسانی

وی با اشاره به آغاز پروژه‌های آبرسانی در ۱۷۸ روستای دارای تنش آبی استان طی 2 سال اخیر توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این رابطه موفق به آبرسانی به ۹۱ روستا شده‌ایم و پروژه‌های آبرسانی سایر روستاها نیز امسال به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این طرح، بسیج استان موفق به کسب رتبه اول شده است، ادامه داد: فاز اول این طرح در ۴ شهرستان خداآفرین، کلیبر، ورزقان و هشترود اجرا می‌شود و فاز دوم آن در سراسر استان و با محوریت تمام روستاهای دارای تنش آبی خواهد بود.

ملک‌لو با اشاره به ورود بسیج سازندگی به حوزه احداث مسکن به نقش‌آفرینی بسیج در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۲۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سطح استان با مشارکت بسیج سازندگی احداث می‌شود.

وی به احداث ۴۰۰ خانه محروم در سطح استان ویژه مددجویان نیز اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ باب واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی و ۲۰۰ باب دیگر با حمایت این ارگان احداث شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اجرای طرح آبخیز تا جالیز گفت: در راستای انتقال و آبرسانی، نزدیک ۹۰ پروژه ریز و درشت در سطح استان توسط ۱۳۰ گروه جهادی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که از محل تبصره‌های قانون بودجه اقدام به تامین قیر، تهاتر و در نتیجه آسفالت‌ریزی ۶۲۰ هزار مترمربع راه‌های دورافتاده روستایی، راه‌های بین مزارع، خانه‌های سازمانی و... کرده‌ایم.

ملک‌لو با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت چهار میلیارد نهال در سطح کشور از سهمیه کاشت ۴۵ میلیون اصله نهال توسط این سازمان طی ۴ سال خبر داد و گفت: تاکنون یک‌ونیم میلیون اصله نهال کاشته شده و طی 3 سال پیش رو سهمیه خود را به طور کامل عملیاتی خواهیم کرد.

وی در خاتمه از احیای ۲۷ حلقه قنات در سطح استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ابوالفضل بصیری، دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی نیز در رابطه با فعالیت‌های بسیج در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی گفت: بسیج سازندگی در حوزه فرهنگی، سال‌هاست که در این مناطق فعالیت دارد اما بنا بر ضرورت به حوزه زیرساختی نیز ورود کرده و برای آغاز نیز 2 محله در تبریز شناسایی شده که به محض تایید، اقدامات زیرساختی چون احداث مدارس، کتابخانه، آبرسانی و... در این مناطق اجرا خواهد شد.

اشتغالزایی برای ۲۵۰۰ نفر با جذب تسهیلات بانکی

علی رضایی، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ برای ۲۵۰۰ نفر در استان از محل تسهیلات بانکی اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول توسط بسیج سازندگی استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: به منظور ترویج قرض‌الحسنه نیز از سال ۹۷ تاکنون موفق به ایجاد ۱۲۵۶ صندوق‌ قرض‌الحسنه مردم‌یار در سطح استان کرده‌ایم.

تحویل۷۲ واحد مسکن تا خرداد امسال در سهند

فرمانده بسیج سازندگی سپاه عاشورا از راهبری پنچ هزار و۲۵۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد.

ملکلو از عدم همکاری و همیاری بانک های عامل ابراز گلایه‌مندی کرد و افزود: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علی رغم کم‌کاری بانک های عامل و آورده کم مردم، پروژه های نهضت ملی مسکن بسیج سازندگی از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری شبانه‌روزی در این مجموعه برای تحویل ۷۲ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کنند. همچنین امیدواریم تا پایان سال جاری ۶۰۰ واحد مسکن را تحویل متقاضیان دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردمی و دولتی در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی، اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

عملیات اجرایی ساخت پروژه ۱۹۹۶ واحدی کوی شهید تجلائی در دو فاز جنوبی و شمالی از سال ۱۴۰۱ شروع شده است.

فاز جنوبی شامل ۸۸۸ واحد مسکونی در ۲۱ بلوک ساختمانی در مساحت ۱۴ هکتاری و فاز شمالی دارای ۹۸۷ واحد مسکونی در ۲۷ بلوک ساختمانی در مساحت ۱۳ هکتاری است که در این مجموعه دو مهدکودک و دو مدرسه نیز بنا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار