کوچکی نژاد در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برداشت 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای نوسازی و تجهیز مدارس

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود و به نوسازی و تجهیز مدارس تخصیص داده شود که البته بعید می‌دانم صحن موافقت کند چرا که اذن مقام معظم رهبری را می‌خواهد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برداشت 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای نوسازی و تجهیز مدارس

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا در خصوص پروژه‌محور بودن بودجه 1402 و میزان تحقق آن، اظهار کرد: «بیش از 300 هزار میلیارد تومان بحث عمرانی در نظر گرفته شد که به علت کاهش نقدینگی دولت، تاکنون 10 درصد بودجه عمرانی تحقق یافته است. دولت یک درخواستی به مقام معظم رهبری داده است تا بتواند از صندوق توسعه ملی 20 درصد خود را بردارد که حدود 150 هزار میلیارد تومان می‌شود و این رقم را در بخش عمرانی هزینه کند. از آنجایی که صندوق توسعه ملی برای زیرساخت کشور است و طرح‌های عمرانی نیز زیرساخت محسوب می‌شود، ظاهراً مقام معظم رهبری نیز موافقت کرده است. ان‌شالله با این بودجه یک تحرکی در بخش عمرانی خواهیم داشت.»

وی اضافه کرد: «حدود 20 درصد بودجه عمرانی، استانی است. سایر بودجه برای پروژه‌های ملی است و مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور نیز پروژه ملی تلقی می‌شود.»

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات برنامه هفتم در حوزه بودجه آموزش و پرورش نیز گفت: «ما در کمیسیون تصویب کردیم که بودجه عمرانی آموزش و پرورش، 15 درصد کل بودجه آموزش و پرورش باشد که متاسفانه در صحن علنی مجلس با این پیشنهاد، مخالفت شد. پیشنهاد بعدی ما این بود که 15 درصد از بودجه کل کشور به آموزش و پرورش تعلق گیرد که متاسفانه با این پیشنهاد نیز موافقت نشد. عملاً ما در حوزه آموزش و پرورش با مشکل مواجه هستیم.»

کوچکی نژاد ادامه داد: «کمیسیون تلفیق برنامه تصویب کرده است که 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم و به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای نوسازی مدارس تخصیص دهیم که بعید می‌دانم صحن موافقت کند چرا که اذن مقام معظم رهبری را می‌خواهد.»

وی خاطرنشان کرد: «در تلاش هستیم تا بتوانیم نیم درصد مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دهیم یعنی 9.5 درصد شود که این رقم سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر این 30 هزار میلیارد تومان به نوسازی مدارس و طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش تخصیص داده شود، وضعیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار