عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

سیستم دانشگاهی اتاق فکر بخش اجرایی باشد

تهران(پانا)- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت باید دانشگاه‌ها در کشور با بخش ‌های تولید، کار و اجتماع ارتباط برقرار کنند. دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته اتاق فکر بخش اجرایی‌اند.

کد مطلب: ۱۴۲۵۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سیستم دانشگاهی اتاق فکر بخش اجرایی باشد

جلیل رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا مشکل اصلی در برنامه‌ریزی برای امور مربوط به آموزش را دخالت نهاد‌های موازی دانست و گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و یا کمیسیون فرهنگی مجلس هیچ کدام اختیار کامل برای تصمیم‌گیری ندارند.»

وی تاکید کرد: «ما باید سیستم آموزشی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که هر نهاد وظیفه و اختیارات مشخص خود را داشته باشد و نهادهای موازی دخالت و ایجاد چالش نکنند.»

این نماینده مجلس درباره ارتباط سیستم دانشگاهی با بخش کار گفت: «باید دانشگاه‌های ما در کشور با بخش کار و اجتماع ارتباط برقرار کنند. دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته اتاق فکر بخش اجرایی‌اند.»

رحیمی افزود: «به عنوان مثال اگر در کشوری خشک‌سالی باشد، دانشگاه‌ها باید بتوانند خوراک فکری لازم برای تصمیم‌گیری در زمینه وضعیت آب و الگوی کشت را در اختیار بخش اجرایی بگذارند.»

وی گفت: «اکنون ما به اتکای دانش مراکز پژوهشی یا تخصص پراکنده افراد، به صورت آزمایش خطا پیش می‌رویم. باید سعی کنیم تکلیف هر نهاد را مشخص کنیم و مشخص شود آموزش و پرورش و همینطور بخش فرهنگی اجتماع متولی کیست.»

بسیاری از فارغ‌التحصیلان کارآفرین نیستند

رحیمی اظهار کرد: «بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما از کارکردن در محیط اجتماع ناتوان بوده و همچنین تخصص خاصی نداشته و قادر به کارآفرینی نیستند. بهتر است در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس برای تغییر و جای‌گزین‌کردن این موارد در سیستم آموزشی تصمیم‌گیری شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار