معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

احداث 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

ورزش و بازی ۲ بازوی اصلی تربیت هستند

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، طرح شهید سلیمانی را نقطه عطفی برای حرکات تحولی فضاهای ورزشی دانست و گفت تعداد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس ایجاد شد که این اتفاق نهضت و انقلابی عظیم در مسیر تحولات ورزشی به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۱۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث 2100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ صادق ستاری‌فرد در آیین تجلیل از فرهیختگان، قهرمانان و نخبگان تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، معلمان تربیت‌بدنی عاملان پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها به‌ویژه در حوزه سلامت و تربیت‌بدنی هستند و مجاهدت‌های پیدا و پنهان معلمان باید در حضور دانش‌آموزان مطرح شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان جایگاه، نقش و اهمیت ورزش تصریح کرد: ورزش و بازی، بازوی اصلی تربیت است و این 2 مقوله در تعالیم دینی و اسلامی به جد مورد توجه و تاکید قرار گرفته است به‌گونه‌ای که رسول گرامی اسلام(ص) نیز در این باره فرمودند: «مومن قوی نزد خدا بهتر و محبوب‌تر است نسبت به مومن ضعیف» در واقع سلامتی، امری واجب در تعالیم دینی و اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کلام شهید مطهری در زمینه اهمیت سلامتی عنوان کرد: بدن ما بر ما حقی دارد که باید نسبت به ورزیدگی و سلامتی آن بکوشیم. معلم تربیت‌بدنی نیز مصداق این آیات و روایات باید جسمی زبده و عالمی نیرومند باشد.

به گفته این مقام مسئول با اجرای طرح شهید سلیمانی، مسابقات فرهنگیان بعد از ۱۳ سال احیا شد به‌گونه‌ای که در سال اول ۱۴۸ هزار معلم و در سال دوم ۲۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند.

ستاری‌فرد ابراز کرد: امیدواریم امسال نیز بیش از این آمار در مسابقات شرکت داشته باشند چرا که اینگونه طرح‌های ورزشی هدف، وسیله و ابزاری برای خدمت و طاعت و بندگی است.

وی با بیان نقش ورزش در نظام تعلیم و تربیت یادآور شد: بازی، تنها وسیله ارتباط با فرزندان است. حال اگر این وسیله ارتباطی در زندگی حذف شود فاصله والدین و فرزندان بیشتر می‌شود. حال اگر بازی را بازوی تربیت و خانواده را متولی اصلی این مهم بدانیم و مدرسه نیز با عنوان تولیت امر تربیت باید با یکدیگر در تعامل باشند تا شاهد تأثیرات بهتری در این مقوله باشیم.

ستاری‌فرد، طرح شهید سلیمانی را نقطه عطفی برای حرکات تحولی فضاهای ورزشی دانست و افزود: تعداد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس ایجاد شد که این اتفاق نهضت و انقلابی عظیم در مسیر تحولات ورزشی به شمار می‌رود و با حمایتی که در قانون بودجه نسبت به آموزش و پرورش به عمل آمد حق‌الزحمه معلمان تربیت‌بدنی نیز تسویه شد.

خیرین مدرسه‌ساز مصداق آیه شریف «هذا من فضل ربی» هستند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه مدرسه شهید سلمان درودیان منطقه پردیسان قم گفت: خیرین مدرسه‌ساز برای آموزش و پرورش، مصداق آیه شریفه «هذا من فضل ربی» هستند.

ستاری‌فرد اظهار کرد: انقلاب اسلامی از مدرسه به پا خاست و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، نشانه همراهی این عزیزان با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشان است.

وی همچنین به مناسبت ۱۳ آبان ماه به عنوان روز دانش‌آموز توجه داد و گفت: تردیدی نیست که جنبش‌های دانش‌آموزی از پیشران‌های جریان‌های انقلابی بوده و هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: حضور دانش‌آموزان و معلمان در همه بزنگاه‌های حیات انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دوران 8 سال دفاع مقدس، برگ زرینی از افتخارات نظام تعیلم و تربیت است.

وی همچنین خیرین مدرسه‌ساز را خلیفه الله معرفی کرد و افزود: بر اساس فرموده امام راحل، انگیزه همه سعادت‌ها و شقاوت‌های یک جامعه از مدارس است که همین امر بر اهمیت جایگاه مدارس در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی صحه می‌گذارد.

ستاری‌فرد با اشاره به آیه مبارکه «هذا من فضل ربّی»، خیرین مدرسه‌ساز را مایه فضل و برکت نظام فرهنگی و اسلامی خواند و اضافه کرد: البته باید از زحمات دست‌اندرکاران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز که تسهیلگر زحمات خیرین در این عرصه هستند، تقدیر و تشکر کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش سپس به پیشران بودن استان قم در عرصه نظام تعلیم و تربیت پرداخت و خاطرنشان کرد: استان قم هم در موضوع سرمایه انسانی و هم در زیرساخت‌ها و هم در برنامه و محتواسازی از استان‌های پیشران کشور است.

وی در پایان سخنان خود به بدهی بیش از 8 هزار میلیارد تومانی دولت به خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیاز به توجه بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار