معلم نمونه استانی از اهر:

خستگی در قاموس معلمی، معنایی ندارد

تبریز (پانا) - معلم نمونه استانی از شهرستان اهر، شغل معلمی را عشق ورزیدن به دانش‌آموزان و ساختن و سوختن در این مسیر همراه با دانش‌آموزان بیان کرد و گفت خستگی در قاموس معلمی، معنایی ندارد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خستگی در قاموس معلمی، معنایی ندارد

رقیه ولایتی، دبیر جامعه‌شناسی و معلم نمونه استانی و راه‌یافته به مرحله کشوری در گفت‌وگو با پانا گفت: «معلمی، شغل نیست بلکه عشق به دانش‌آموز است، سوختن است. معلمی، آموزاندن اندیشه نیست بلکه آموزاندن چگونه اندیشیدن است و اندیشمند ساختن است.»

وی به یکی از دلایل انتخاب شغل معلمی در خود اشاره کرد و ادامه داد: «زندگی سراسر انتخاب است. چرا که انتخاب خوب می‌تواند هم حال خود آدمی را خوب کند و هم برای جامعه مفید باشد و من از انتخاب این شغل خوشحالم؛ زیرا انتخاب درست و مفیدی برای جامعه کردم.»

ولایتی به ویژگی‌های شاخص یک معلم موفق اشاره کرد و افزود: «معلم خوب، انسان‌ساز است و این خصوصیت در دست معلمی است که غرق صلح و محبت است. از نظر من طلایی‌ترین دانش‌آموز کسی است که علم و عقلش، عشق باشد و من نیز خود را یک دانش‌آموز می‌دانم.»

این معلم نمونه به سهم معلمین در تربیت نسل جدید اشاره کرد و گفت: «قطعا معلم برای تربیت نسل فردا سهمی دارد و می‌تواند مرگ یا بالندگی فهم و سلامت اجتماعی جامعه را تربیت کند. جامعه سالم، بازتاب آموزش سالم و موثر است.»

وی به چند مورد از شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی برای بیان سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: «نشاط و شادابی اجتماعی، یکی از شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی برای بیان سلامت اجتماعی در جامعه است که نتایج تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد در جامعه از هرلحاظ توسعه‌یافته، هر قدر احساس افسردگی بیشتر باشد، شادابی و تحرک و روابط اجتماعی کم‌تر است. برنامه‌ریزان و متولیان آموزش و پرورش باید دقت و توجه کافی داشته باشند؛ زیرا از دید جامعه‌شناسیِ آموزش و پرورش برای اشعار یک ملت باید الگوها، نهاد آموزش و پرورش را داشته باشد.»

ولایتی، خسته شدن را یک کلمه غریب و بیگانه در این حرفه دانست و با بیان اینکه در قاموس عاشقی، خستگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «سکوت در کلاس درس به معنی فریاد صدا، نمره به معنی معیار سنجش، خلاق به معنی اندیشه‌های کوچک برای اتفاق بزرگ و تنبیه به معنی کیمیای سعادت است.»

معلم نمونه کشوری افزود: «آنگاه که دانش‌آموز می‌خواهد با کلام ساده و صادقانه، سپاسگزار زحمات باشد از بهترین لحظات برای یک معلم است و روزی نیست که یک معلم، بی‌قاب و بی‌خاطره باشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار