دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش:

برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش درحال تدوین است

‌پردیس حوزوی دانشگاه فرهنگیان در قم برای تربیت و رشد دانشجوطلبه‌ها راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت با توجه به پایان برنامه پنج ساله اول‌، هم‌اکنون ارکان مختلف ستاد همکاری‌ها در حال تدوین برنامه ۵ ساله دوم هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۴۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش درحال تدوین است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در نشست هم‌اندیشی مراکز و نهادهای حوزوی که در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از نکاتی که آیت‌الله اعرافی، مکرر نسبت به آن تاکید و سفارش دارند و ما سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم، آن است که همه دستگاه‌ها و نهادها باید دارای پیوست آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: در برنامه دوم باید از قالب تفاهم خارج و به سمت برنامه‌ها حرکت کنیم. در تدوین برنامه دوم ۵ ساله بارها جلسات متعدد نقد و بررسی صورت گرفته است تا بتوانیم بهترین برنامه دوم پنج ساله را تدوین و ارائه کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه ادامه داد: متاسفانه با توجه به حجم سنگین کار و وسعت فعالیت‌ها هنوز آن‌طور که شایسته است نتوانسته‌ایم تمام ظرفیت‌های حوزه و مراکز حوزوی را به‌صورت کامل احصا کنیم و به کمک آموزش و پرورش بیاوریم.

حجت‌الاسلام نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سال ۸۸ مدارس وابسته در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از شرایطی که به وجود آمده است، به‌کارگیری روحانیون شاغل در آموزش و پرورش به‌عنوان مدیر مدارس وابسته است. این مدارس به‌صورت کامل در اختیار آموزش و پرورش و تنها برای مدیریت از طلاب شاغل و استخدام‌شده آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

دبیر ستاد همکاری‌ها افزود: این مدارس به کمک آموزش و پرورش به‌دنبال ترویج و گسترش نگرش‌های اصلی انقلاب و آموزه‌های توحیدی و الهی است. در این سبک از مدارس سخت‌افزار در اختیار آموزش و پرورش است و فقط تئوری و بخش نرم‌افزاری آن توسط کسانی است که در حوزه تربیت شده و کار را پیش برده‌اند.

وی نکاتی را درباره آخرین وضعیت کودکستان‌ها (مهدهای کودک) بیان کرد و درباره مدارس مسجدمحور گفت: موضوعی که قریب به ۱۰ سال است کم و بیش وجود دارد، فعالیت مدارس مسجدمحور است. این مدارس برای ادامه فعالیت باید قانونمند شوند و خود را با ضوابط اداری و آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش تطبیق دهند.

حجت‌الاسلام نیکزاد بیان کرد: طرح‌هایی که توسط ستاد همکاری‌ها با همکاری حوزه و آموزش و پرورش به اجرا درمی‌آید در واقع به‌دنبال ارتقا و مهارت‌آموزی فرهنگیان، کادر مدرسه، دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها است. وقتی این اضلاع به یک رشد و معرفت دینی برسند، بدون تردید بسیاری از دغدغه‌های آینده نسل جوان مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد، موضوع دیگر را پژوهش در کتب درسی عنوان کرد و گفت: امروز در برخی از کارگروه‌های حوزوی در آموزش و پرورش از خِرد جمعی و دانشی نخگبان حوزه علمیه بهره‌مند هستیم.

دبیر ستاد همکاری‌ها با توجه به سخن ۱۳ سال پیش مقام معظم رهبری در جمع روحانیون تصریح کرد: حوزه باید معلم تربیت کند و با تلاش همکارمان‌مان امروز شاهد راه‌اندازی پردیس حوزوی دانشگاه فرهنگیان در قم هستیم که ان‌شاءالله شاهد تربیت و رشد دانشجوطلبه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های موفق ستاد همکاری‌ها، برگزاری طرح دیده‌بان با محوریت جامعه نخبگانی دانشگاه‌های کشور با هدف جهاد تببین است. رسالت ستاد در این عرصه، تربیت راویان پیشرفت است و تاکنون قریب به ۲۰ هزار نفر در این دوره که به صورت برخط و هفتگی بوده است، شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان سخنان خود به تببین طرح‌های معراج، روشنا و محراب اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار