قالیباف در صحن علنی مجلس:

نظارت آموزش‌ و پرورش بر مهدکودک‌ها باید تحت قانون دائمی باشد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت در قانون سال ۱۳۹۴ مهدکودک‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. اگر این موضوع باید به مجلس ارجاع شود و تحت قانون دائمی باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نظارت آموزش‌ و پرورش بر مهدکودک‌ها باید تحت قانون دائمی باشد

محمدباقر قالیباف در جلسه امروز در جریان بررسی بند (الف) ماده 81، گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دوستان به خوبی مطلع هستند که یک اصلاحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت و در قانون سال 1394، مهدکودک‌ها را از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش دادند و اینها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: اگر این موضوع به مجلس می‌آمد که باید بیاید و تحت قانون دائمی باشد، همه آن وظایف و اختیاراتی که از آنجا منتقل می‌شود می‌تواند قانون را اصلاح کند تا تمامی آنها زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرد. در حال حاضر این اتفاق رخ نداده است و در عمل بخشی از دستگاه‌ها بلاتکلیف هستند و در واگذاری بودجه‌ها هم این اشکال وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آیین‌نامه این موضوع در سال 1399 در مجلس تصویب شده است بنابراین باید اصلاح اساسی درباره این بند صورت گیرد تا هم برنامه و هم قانون دائمی در راستای هم قرار گیرند، بنابراین حتماً باید این موضوع در اولویت کمیسیون قرار گیرد تا مغایرت‌های آن برطرف شود.

علیرضا سلیمی در جریان مخالفت با بند مذکور گفت: این بند با اصول 30 و 85 قانون اساسی مغایرت دارد چرا که این بند وزارت آموزش و پرورش را مکلف به تدوین برنامه تنوع‌بخشی مدیریت مهدکودک‌ها کرده است. این مسئله در حوزه قاعده‌گذاری است و با اصل 85 مغایرت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار