قالیباف:

هیچ منافاتی بین مبارزه و منافع ملی نیست

مقاومت اهل هوشمندی، متانت و تدبیر است/ عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را جابجا کرد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت هیچ منافاتی بین مبارزه و منافع ملی نیست؛ مقاومت اهل هوشمندی، متانت و تدبیر است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ منافاتی بین مبارزه و منافع ملی نیست

محمدباقر قالیباف در مراسم یوم الله ۱۳ آبان، اظهار کرد: اگر نگاهی به گذشته خود کنیم، بعد از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و آغاز نهضت، در سال ۱۳۴۳ حضرت امام در ۴ آبان ماه که بحث کاپیتولاسیون در کشور مطرح شد، حضرت امام سخنرانی تاریخی در قم داشتند که می‌توان به عظمت و تشخیص امام پی برد. امام فرمودند که رییس جمهور آمریکا بداند که گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است و اسرائیل هم از آمریکاست. این حرف برای ۶۰ سال قبل است.

وی افزود: تاریخ گذشته تا به امروز نشان می‌دهد که تمامی بدبختی‌ها ناشی از خوی حیوان صفتی آمریکاست.

رئیس مجلس تاکید کرد: مقاومت برای امروز نیست بلکه از ابتدای نهضت مبتنی بر منطق قرآن کریم اساس چارچوب حرکت امت اسلامی است. ما هیچ منافاتی بین مبارزه و منافع ملی نداریم. مقاومت اهل هوشمندی و متانت و تدبیر است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی در فلسطین معادلات نظم جهانی را جابجا کرد و هرگز رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی کنند، این به جای خود بازنخواهد گشت.

قالیباف تاکید کرد: باید بدانیم مقاومت هزینه دارد و تسلیم شدن و کرنش کردن هم هزینه دارد هزینه مقاومت مثل سرمایه گذاری است اما هزینه تسلیم شدن همانند باج دادن است. انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرکشتی است و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی، سربلندی و عزت است. نمونه روشن و مشخص آن را امروز به عینه می‌بینیم و لازم نیست برگردیم و دهها سال گذشته پشت سرمان را نگاه کنیم. همین دو اتفاقی که در یکسال قبل رخ داد را نگاه کنیم که اگر ما با این مبانی پیش برویم آینده از آن ما است و این وعده خدا است.

وی افزود: اینکه همه کسانی که مسائل راهبری، استراتژیک و ژئوپلتیکی را دنبال می‌کنند حرف از یک نظم نوین جهانی می‌زنند. بدون شک این حرکت طوفان‌الاقصی در فلسطین معادلات این نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابجا کرد و هرگز رژیم صهیونیستی و آمریکا با هر اقدامی که انجام دهند به جای خود بازنخواهد گشت. شما نگاه کنید از آغاز جنگ جهانی اول که انگلیسی‌ها آن موقع تصمیم گرفتند که این حرکت و جرسومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه‌گذاری کنند حرف از سال ۱۹۱۴ میلادی است. این مسیر طی شد تا سال ۱۹۴۸ که انگلیسی‌ها در شورای امنیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و این شیطنت‌ها تا امروز ۷۵ سال است که ادامه دارد.

نتیانیاهو بداند اولین قربانی این حادثه خواهد بود

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت خارجی برخوردار بود، گفت: همه حرف رژیم صهیونیستی این بود که ما جنگ پیش‌دستانه انجام می‌دهیم و همیشه نبرد را به خارج از سرزمین‌های اشغالی بردند و می‌برند، رژیم صهیونیستی همواره امنیت داخلی خود را مثال زدنی می دانست و به قدرت بازدارندگی‌اش افتخار می‌کرد و به گنبد آهنینی‌ می‌نازید. اینها همه نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول این ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود و شما همه این قدرت پوشالی را دیدید. سید ما دیشب گفت که دیگر من نیستم که می‌گویم اینها خانه عنکبوتی هستند امروز همه دنیا فهمید که اینها خانه عنکبوتی هستند.امروز با بمب‌های آنچنانی کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت می‌رساند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند آیا این قدرت است؟ این اوج پستی و حیوان‌صفتی و رذالت و اوج درماندگی است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار بداند که هر اقدامی که در غزه می‌کنند و هر اتفاقی رخ دهد، هرگز این نقطه عطفی که در معادلات شاهد هستیم، تغییر نمی‌کند و این جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند «این شکست ترمیم‌پذیر نیست.» نتیانیاهو این مرد خبیث بداند اولین قربانی این حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهید دید که چگونه به بدبختی و ذلت می‌افتد.

قالیباف اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟ این اوج پستی است. این اوج رذالت است. این اوج درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، این نقطۀ عطف تغییر نخواهد کرد. این شکست هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.

مردم ایران همواره آزادی‌خواه، دلداده به اسلام و اهل بیت و مکتب قرآنی هستند

وی ادامه داد: مقصر اصلی همه این جنایت‌ها آمریکای جنایتکار است. رژیم صهیونیستی با دستور و پشتیبانی آمریکا به این جنایت‌ها دست می‌زند ما هرگز این اظهارات خبیثانه رئیس جمهور آمریکا را فراموش نمی‌کنیم. یادمان نمی رود در ۱۳ آبان 1401، رئیس جمهور آمریکا در یک سفر تبلیغاتی به کالیفرنیا در یک جلسه سیاسی در تجمعات دموکرات‌ها این حرف را زد «ما دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم تا چند هفته دیگر ایران آزاد می شود» می‌بینید که چه قدر دستگاه اطلاعاتی آنها غلط محاسبه کرد و برای جمهوری اسلامی روزشمار می‌گذارند. امروز که ۱۳ آبان است بعد از یک سال و در خیابان های ایران اسلامی هستیم در حالی که خیابان های بسیاری از کشورهای همراه آمریکا مانند انگلیس و حیوان صفتان درگیر اعتراضات به جنایات در فلسطین هستند، بیچاره کشورهایی که روی حمایت این رژیم ضعیف و پلید و رفتنی حساب باز کرده بودند و تشت رسوایی آنها وقتی از بام افتاد، همه چیز را مشخص کرد و وقتی عکسی یادگاری گرفتند و روی اسب بازنده شرط بستند «این شکست ترمیم ناپذیر است.»

قالیباف گفت: مردم ایران همواره آزادی‌خواه، دلداده به اسلام و اهل بیت و مکتب قرآنی هستند، امروز اگر با تحریم اقتصادی و جنگ ترکیبی و رسانه ای بر ملت ما فشار می آورند از قدرت و استقلال ما می ترسند، دست‌یابی به فناوری هسته‌ای بهانه است،اسرائیل بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته ای دارد، برخی دیگر از کشورهای منطقه که با آنها رفتارهای مسالمت آمیز دارند، مگر کلاهک هسته ای ندارند؟ ما بارها اعلام کرده ایم که دنبال این موضوع نیستیم ولی آنها هسته ای را بهانه کرده تا پیشرفت مردم را بگیرند. مهمترین موضوع در مسائل داخلی توجه به حل مشکلات اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین مبارزه ما در مسائل داخلی توجه به حل مشکلات اقتصادی و تلاش برای گره گشایی موضوعات معیشتی مردم است و این اقدام عین مبارزه با امریکاست و امروز باید این جبهه در اولویت کاری دولت، مجلس و همه نهادها قرار گیرد. بدون شک، عزت دنیوی و اجر اخروی با کسانی است که در مسیر شهدا و امام شهدا و در خدمت به مردم عزیز و تحقق فرامین رهبری گام بر می‌دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار