فرمانده بسیج هنرمندان شهرستان فردیس در گفت‌وگو با پانا:

بسیج هنرمندان شهرستان فردیس در حال احیا شدن است

کرج (پانا) - فرمانده حوزه بسیج هنرمندان شهرستان فردیس عنوان کرد تا به امروز فعالیت های بسیج هنرمندان شهرستان فردیس به صورت ناقص و با کمک سپاه ناحیه امام رضا و بسیج هنرمندان استان البرز ادامه داشت، ولی از فروردین ماه امسال با تغییر رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فردیس، اقدامات خوبی انجام شده است. علاوه بر آن هم‌افزایی‌های زیادی با سازمان‌های مختلف در بخش‌های هنری و ... اتفاق افتاده که در حال احیا شدن است.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیج هنرمندان شهرستان فردیس در حال احیا شدن است

علی اصغر خانکی، ‌فرمانده حوزه بسیج هنرمندان شهرستان فردیس در گفت‌وگو با پانا گفت: «بسیج هنرمندان شهرستان فردیس از سال ۱۳۹۱-۱۳۹۰ در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فردیس تاسیس شده که زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان استان البرز فعالیت می کند و به شکل تخصصی تاکنون دارای ۹ انجمن اعم از انجمن فیلم، نمایش، ادبیات داستانی، شعر، موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی است. همچنین دهمین انجمن آن به نام گویندگی و اجرا هم در دست تاسیس است که هنوز اعضای آن کامل نشده است.»

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: «ما در حال حاضر در بخش عمرانی یعنی راه اندازی و ساخت ۳ پلاتو برای کنسرت ها و تمرین نمایش ها، ساخت بخش امور انجمن ها، ترمیم فرهنگسرای ولایت برای تئاتر خیابانی و موسیقی زنده، ترمیم سالن حافظ و ارتقای پذیرنده ۳۵۰ نفری به ۴۵۰ نفر و ساخت پشت صحنه ای برای استراحت گروه های موسیقی و گروه های نمایشی با کمک شهرداری در حال فعالیت است.»

فرمانده حوزه بسیج هنرمندان شهرستان فردیس تصریح کرد: «بخش هنری-فرهنگی که اساس کار ماست. خوشبختانه به دلیل اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، ۳ جشنواره استانی-کشوری داریم و در حال فعالیت در آن هستیم. علاوه بر آن پویش های زیادی هم برگزار کردیم مانند پویش سوگواره عاشورایی، هنرهای تجسمی، آواها و نواهای انقلابی و عکس عاشورایی که از یک ماه پیش آغاز شده و تا ۳۱ شهریور مهلت ارسال آثار دارد و به لطف خدا شرکت کنندگان زیادی از خارج از کشور هم داشتم که این نشانه ای از گستردگی این پویش ها است.»

خانکی در مورد ۳ جشنواره استانی-کشوری گفت: «آثار برگزیدگان و برندگان این ۳ جشنواره به مدت یک هفته یعنی از شروع هفته دفاع مقدس تا پایان آن در ۶ مهرماه در نگارخانه ارشاد چاپ شده و به نمایش گذاشته می شود و اختتامیه این ۳ جشنواره هم با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی شور و شوق دیگری خواهد داشت.»

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ذاتی فرهنگسراها، آموزش هنر، مهارت و گسترش آن است، گفت: «در این فرهنگسرا ۱۵ هنر زبان انگلیسی، خلاقیت، موسیقی، تئاتر و نمایش، صنایع دستی، خوشنویسی و ... را با نازل ترین قیمت یعنی ۳۰ درصد پایین تر از قیمت ابلاغی آن‌ها آموزش می دهیم و اگر کسی از نهاد خاصی مثل بهزیستی و ... نامه ای به همراه داشته باشد می تواند به طور رایگان از این کلاس‌ها استفاده کند. همچنین در پایان با تمام شدن ترم های آموزشی مدرک دریافت می کنند و در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هنرجو داریم، ولی می توانیم تا ۵۰۰ نفر را هم پوشش دهیم.»

فرمانده حوزه بسیج هنرمندان شهرستان فردیس به هدف این کلاس ها اشاره کرد: «در شرایطی که ما در حملات فرهنگی همه جانبه دشمن هستیم برگزاری منظم و دقیق این کلاس ها در کشور جوانانمان را از نظر فرهنگی و هنری ارتقا می دهیم و این باعث پیروزی ما در مقابل دشمن است.»

خانکی در پایان خاطرنشان کرد: «صمیمانه از فرماندار فردیس، شهردار و معاون هنری ایشان، اعضای شورای شهر مشکین دشت و فردیس، آموزش و پرورش، سپاه ناحیه امام رضا، حوزه های مقاومت بسیج و کلیه ادارات و اشخاصی که با ما همکاری کردند تشکر می کنم.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار