صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

هزینه ثبت نام پذیرفته‌شدگان مدارس سمپاد را دولت پرداخت خواهد کرد

بیش از ۳۰۰ هزار داوطلب در آزمون دبیری شرکت کرده‌اند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت با مصوبه امروز دولت، هزینه ثبت نام پذیرفته‌شدگان مدارس سمپاد را دولت پرداخت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هزینه ثبت نام پذیرفته‌شدگان مدارس سمپاد را دولت پرداخت خواهد کرد

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز در دولت مصوب شد که دانش آموزان ممتاز دهک یک تا چهار که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند، با هزینه رایگان به تحصیل مشغول شوند یعنی هزینه ثبت نام آنها را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی درباره اجرای رتبه‌بندی بازنشستگان نیز گفت: رتبه‌بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است. مساله ما پرداخت کسور مربوط به این موضوع است که به طور پیوسته پیگیر آن هستیم. وزارت آموزش و پرورش کار خود را انجام داده است. بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازنشستگی در مورد وجهی که پرداخت شده اختلاف نظری وجود دارد قول داده شده است این مشکل تا قبل از آغاز سال تحصیلی حل شود. آنچه ما در آموزش و پروش انجام می دهیم، کاملا براساس رتبه بندی است اما سازمان بازنشستگی هنوز احکام رتبه بندی را اعمال نکرده است.

صحرایی در پاسخ به پانا درباره برگزاری آزمون دبیری نیز گفت: فردا آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که بیش از ۲۲ هزار نفر ظرفیت وجود دارد؛ امیدواریم با جذب این معلمان به اضافه پذیرفته شدگان در آزمون معلمان ابتدایی، بخش قابل توجهی از کسری معلم در ابتدای سال جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار