وزیر آموزش و پرورش:

بیش از 18 هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری در هنرستان‌های فنی مشغول به کار می‌شوند

تهران (پانا) – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دبیر و هنرآموز از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند، گفت بیش از 18 هزار نفر از مجموع 22 هزار و 200 پذیرفته‌شده نهایی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای مشغول فعالیت می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 18 هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری در هنرستان‌های فنی مشغول به کار می‌شوند

رضامراد صحرایی، صبح امروز از محل برگزاری آزمون استخدام دبیری در دانشگاه امام صادق(ع) بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون با شرکت حدود 325 هزار داوطلب برای جذب حدود 22 هزار و 200 دبیر هنرآموز فنی و دبیر برای دبیرستان‌های کشور برگزار می‌شود.

صحرایی افزود: اولین ویژگی مهم این آزمون استخدام دبیر و هنرآموز این است که بیش از 18 هزار نفر از پذیرفته‌شدگان مختص هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند، ویژگی دوم، نظام ارزیابی پس از آزمون کتبی است و ویژگی سوم نیز محتوای آزمون است که برخلاف آزمون‌های پیشین، محتوای بخش تخصصی آزمون‌ها از محتوای کتاب‌های درسی و راهنمای کتاب‌های درسی است که توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی چاپ و در اختیار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: پذیرفته شدگان یک دوره آموزشی یک ساله نیز خواهند داشت که باید آن را بگذرانند و در آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و سپس به دبیر رسمی آموزش و پرورش تبدیل شوند.
ما به لحاظ وضعیت نیروی انسانی در یک دوره خاص هستیم و کمبود معلم امروز ناشی از اقداماتی است که در یک دهه پیش‌تر باید انجام می‌شد و امروز متاسفانه گرفتار آن شده‌ایم.
صحرایی با بیان اینکه تدابیری برای رفع این کمبود اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: از جمله این تدابیر، گرفتن مجوز خاص برای به‌کارگیری همکارانی است که علاقه‌مند به ادامه همکاری هستند و آموزش و پرورش نیز علاقه‌مند است که آن‌ها را کماکان در سیستم نگه دارد. اگر مشوق‌های مناسبی به همکارانی که در آستانه بازنشستگی هستند، داده شود آن‌ها علاقه‌مند به ادامه همکاری هستند.

وی ادامه داد: از جمله مشوق‌ها این است دستور گرفته شده و اگر امسال از نیروهای بازنشسته به‌کارگیری کردیم بدون مشکلاتی که قبلا در پرداخت حق التدریس بوده ، بتوانند کارشان را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار