وزیر آموزش و پرورش:

تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را اساس نظام فکری اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان فرهنگی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه‌ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش‌آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهار کرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.

وی با توجه به اینکه مدرسه، کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم، محور این تحول است، خاطرنشان کرد: استفاده از پیشینه پژوهشی، اصلی‌ترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیم‌گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه کند و مجددا هزینه و زمان صَرف نکند و از پیشینه‌های قبلی، نهایت بهره‌برداری را داشته باشد. مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح تحولی کانون مدرسه و... .

صحرایی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه‌ریزی دقیق در پایان هر 3 سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار